سرماخوردگی و چاقی مهم ترین علل آسم در کودکان / فست فود و کمبود ویتامین D این بیماری را تشدید می کند


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836885

مرضیه توکل گفت: اولین تظاهر آلرژی در سنین پایین حساسیت غذایی است و به صورت اگزما خود را نشان می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرضیه توکل، فوق تخصص آسم و آلرژی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: آسم شایع ترین علت بیماری های تنفسی در کودکان است و می تواند در این گروه سنی با علائم خاص مختلفی بروز کند.

توکل گفت: سرماخوردگی های مکرر در کودکان مهم ترین عامل ابتلا به آسم است. – در شرایط عادی کودک 10 بار در سال بیمار می شود در حالی که سرماخوردگی در کودکان مبتلا به آسم بیشتر است.

وی گفت: سرماخوردگی در کودکان مبتلا به آسم باعث خس خس و نفس کشیدن آنها می شود، سرفه های شبانه و صبحگاهی نیز در کودکان بیشتر است البته با سردی هوا نیز دچار تنگی نفس می شوند.

توکل گفت: یکی دیگر از علائمی که آسم را پر رنگ می کند سرفه هنگام غذا خوردن، دویدن و گریه کردن و همچنین خس خس سینه و تنگی نفس در تماس با حیوانات خانگی است.

وی گفت: اولین تظاهر آلرژی در سنین پایین، حساسیت غذایی است و به صورت اگزما خود را نشان می دهد، همچنین استفاده از فست فودها و کمبود ویتامین D می تواند خطر ابتلا به بیماری های آلرژیک را در کودکان افزایش دهد.

توکل، شایع ترین سن ابتلا به آسم را بین 5 تا 17 سالگی دانست و افزود: افراد مبتلا به آسم باید از مصرف فست فودها، مکمل ها و رنگ ها، نوشابه، فلفل، ترشی و نمک پرهیز کنند، اما مصرف غذاهای معمولی را منع نکنند.

وی گفت: کودک مبتلا به آسم باید مانند یک فرد عادی زندگی کند، اقدامات پزشکی را انجام دهد و به فعالیت های ورزشی ادامه دهد، چاقی یکی از عوامل تشدید کننده آسم و تشدید ورزش نکردن است.

وی گفت: افراد مبتلا به آسم نباید در هوای سرد و آلوده ورزش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید