دیابت، ترفند ویرانگر 7 میلیون ایرانی / زندگی ماشینی، خستگی و فست فود؛ 3 ضلع مثلث بیماری خاموش

ساعت: 23:02
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784611

دیابت نه تنها زندگی عادی بیماران را مختل می کند، بلکه می تواند منجر به بیماری های قلبی، کلیوی و عصبی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکتشنگی و خستگی مفرط را باید جدی گرفت. دلیل این احساس ممکن است دیابت باشد، بیماری که متخصص نسبت به آن هشدار می دهد.

هدایی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت; کاهش وزن و علائم عصبی از علائم دیابت است، این بیماری گاهی از والدین به ارث می رسد و گاهی علت آن سبک زندگی ناسالم است.

صنیعی پور متخصص تغذیه در گفت و گو با تیتریک، کم تحرکی و رژیم غذایی ناسالم از جمله مصرف غذاهای پرچرب و فست فود را از مهمترین علائم دیابت می داند.

دیابت بیماری مزمنی است که سالهاست گریبانگیر انسان شده است، افرادی هستند که 21 سال از این درد رنج می برند و حتی برایشان آرزوی خواب راحت دارند.

دکتر اسکاتر دیابت می گوید: پیشگیری بهتر از درمان است. علاوه بر دارو، باید 5 روز در هفته به درستی پیاده روی کنید.

او ادامه می دهد؛ پیاده روی برای بیماران دیابتی توصیه می شود تا زمانی که بیماری قلبی نداشته باشند، رژیم های کم نمک، کم چرب و کم کالری برای مقابله با این مشکل.

جلیلی، رئیس انجمن دیابت استان البرز به تیتریک گفت: عمر دستگاه منجر به افزایش تعداد بیماران دیابتی شده است. 7 میلیون دیابتی در کشور داریم و 300 هزار نفر در روستاها.

دیابت نه تنها زندگی عادی بیماران را مختل می کند، بلکه می تواند منجر به بیماری های قلبی، کلیوی و عصبی شود، بنابراین باید همیشه مراقب دیابت باشیم.

بی شک تحقیقات مستمر سالانه می تواند به سلامت ما کمک کند و از بیماری ای که خانواده های زیادی را درگیر کرده است پیشگیری کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید