مصرف غذاهای تند، فست فود، ادویه برای اگزما ممنوع


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821748

عاطفه شجری گفت: بیماران مبتلا به اگزما باید به رژیم غذایی خود توجه کنند، از مصرف غذاهای تند، فست فودها، ادویه جات و … اجتناب کنند، این افراد باید همیشه پوست خود را چرب کنند، لباس نخی بپوشند و در مواردی که بیماری حاد می شود نیاز دارند. برای مصرف دارو

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عاطفه شجری متخصص پوست و مو در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: برخی از موارد ریزش مو به دلیل کمبود ویتامین در بدن اتفاق می افتد که با مزوتراپی درمان می شود، این درمان در موارد ارثی ریزش مو نیز کاربرد دارد.
وی افزود: لک های صورت دلایل مختلفی دارند، برخی از این لک ها مربوط به مشکلات داخلی از جمله مشکلات هورمونی است، لک های پوستی نیز می تواند به دلیل بارداری و مشکلات تیروئید باشد، اما درمان این عوارض گاهی 6 ماه طول می کشد. یک سال با برخی برای درمانگران مفید خواهد بود.
این متخصص پوست ادامه داد: بیماران مبتلا به اگزما باید مراقب رژیم غذایی خود باشند، از مصرف غذاهای تند، فست فودها، ادویه جات و … پرهیز کنند، این افراد باید همیشه پوست خود را چرب کنند، لباس نخی بپوشند. مواردی که بیماری تشدید می شود. ، از داروها استفاده کنید.
شجری گفت: حتی مصرف قرص سرماخوردگی می تواند عوارضی را برای فرد به همراه داشته باشد اما در مواقعی که مصرف این قرص ضروری است حتما باید تجویز و مصرف شود. هر چیزی می تواند عوارض جانبی داشته باشد و بوتاکس نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما دارو ماده مهمی است.” تزریق بوتاکس باید از طریق جراح پلاستیک، متخصص پوست و متخصص گوش و حلق و بینی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه کرم های لیفتینگ تاثیری در رفع چین و چروک پوست ندارند، اما انواع روش های دیگر لیفتینگ می تواند برای این مشکل مفید باشد، خاطرنشان کرد: افرادی که پوست خشک دارند می توانند از مرطوب کننده ها برای پاکسازی روزانه دست های خود استفاده کنند. چرب و دو بار در روز برای پوست صورت کافی است، همچنین برای پوست های چرب فقط در شب کافی است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید