از خوردن غذاهای غنی از پروتئین، نمک و فست فود در سحر / کاهش فشار و کم آبی بدن خودداری کنید. دو عارضه جانبی استفاده از مایعات شیرین


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821754

انواع پلوهای پخته و کم چرب، خورش های سبک، بهترین خوراکی های مورد استفاده در صبح خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکماه مبارک رمضان می آید، سفره الهی پراکنده می شود، البته این قاری چه کاری دارد و چه نکند.

این متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت; باید به سه رژیم غذایی افطار، شکر و شام از همه گروه های غذایی توجه ویژه داشت.

میرفلا ادامه می دهد؛ نان و غلات، میوه ها و سبزیجات، محصولات لبنی و گوشت را شامل می شود. مصرف شکر، شکر و کدو سبز در این دوران توصیه نمی شود.

وی گفت: این سه ماده غذایی به دلیل داشتن قندهای ساده و چرب می توانند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شوند.

6cf881e3 0f13 4b11 bd64 94661c208206 خبر خاکستری

یکی دیگر از متخصصان تغذیه در البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک با بیان اینکه افطار باید سبک باشد، گفت: افطار باید سبک باشد. حلیم، آش، کاکائو و کتلت برای شام است.

خیابان ادامه دارد؛ امروزه نباید از کاهو، هویج، خیار، گوجه فرنگی و سبزیجات که مانند قارچ آب را در خود ذخیره می کنند غافل شد.

میرفلا می گوید؛ روزه داران دچار یبوست می شوند و این یکی از عوارض روزه داری در ماه مبارک رمضان است و باید به آن توجه کرد.

او ادامه می دهد؛ سبزیجات پخته مانند هویج، کدو تنبل، آلو و آجیل توصیه می شود. از مصرف غذاهای شور، فست فود و پروتئین در وعده صبحانه خودداری کنید.

این کارشناس گفت: انواع پلو پخته، کم چرب، انواع خورش های سبک از بهترین غذاهای مصرفی در صبح خواهد بود.

10193bbc 3149 45f1 b4bf 89a4dd65e30a خبر خاکستری

شربت نعناع فلفلی با کمی عرق کاسنی یا شربت خاکشیر با آبلیمو برای تمام روزه داران بین افطار تا سحر توصیه می شود.

البته باید از مصرف مایعات حاوی کافئین و شکر پرهیز کرد، استفاده از دسرها و نوشابه ها در سحر باعث کم آبی بدن و افت فشار خون می شود.

افراد مبتلا به دیابت، فشار خون، بیماری های کبدی و کلیوی نیز باید در این ماه با پزشک خود مشورت کرده و مراقب سلامتی خود باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید