ضعف آشکار منسوجات؛ استقلال از این ضعف استفاده می کند؟!

ضعف آشکار منسوجات؛  استقلال از این ضعف استفاده می کند؟!

شاهین خیری بازیکن سابق استقلال درباره دیدار حساس استقلال مقابل قائمشهری در مرحله یک چهارم نهایی اظهاراتی را ارائه کرده است.

استقلال مقابل نساجی را چگونه پیش بینی می کنی؟

قطعا بازی سختی برای استقلال خواهد بود. تیم نساجی اگرچه در لیگ برتر عملکرد خوبی نداشت و در انتهای جدول قرار دارد اما این تیمی است که شکست سنگینی می دهد. ضمن اینکه این تیم با توجه به اینکه می داند دیگر در لیگ برتر سقوط نمی کند و سهمیه نمی گیرد، همه چیز و غم را رها می کند تا از این مرحله به دور بعد صعود کند. پس شب سختی در انتظار استقلال است. اما تیم فرهاد می تواند خیلی راحت پیروز شود.

تو چی میگفتی

تیم نساجی توانایی هجومی بسیار خوبی دارد و در کل می توان گفت نساجی هر چقدر هم در حمله و حمله سریع خوب باشد در بحث دفاعی ضعیف است. البته در مورد هواداران تیم نساجی و کادر فنی این تیم باید بگویم که این تیم خیلی راحت به حریف موقعیت می دهد و تعجب می کنم که چرا استقلال به خصوص در بازی برگشت نتوانست از موقعیت خود استفاده کند.

استقلال چگونه می تواند در نساجی نتیجه بگیرد؟

هر دو طرف (چپ و راست) پارچه ای در چهار سیستم حفاظتی دونده و دونده هستند. آنها با سرعت رو به جلو حرکت می کنند و در فاز تهاجمی یکی از عوامل موثر در حمله سریع حریف هستند اما نکته این است که در ریباندها کند هستند و استقلال می تواند از فضای پشت مدافعان انتهایی نساجی استفاده کند. اما به شرطی که استقلال در این بازی ضعف او را اصلاح کند.

از کدام نقطه ضعف استقلال صحبت می کنید؟

متأسفانه خط حمله استقلال بر خلاف خط دفاعی اش که تا الان خیلی خوب کار کرده، به موقعیت های سوزان عادت کرده است. چرا استقلال در بازی های خود 5-0 و 4-0 پیروز نشد؟ اینها مزایای کسانی است که می گویند استقلال اقتصادی. اما اگر استقلال بتواند از توانایی های او در این بازی استفاده کند قطعا به راحتی پیروز خواهد شد. هر چند این بازی تک مسابقه است و جایی برای جبران نیست.

کدام بازیکنان می توانند در این زمینه به استقلال بیشتر کمک کنند؟

حردانی و سلمانی در سمت راست و چپ قطعا می توانند از فضای پشت مدافعان جلویی تیم نساجی استفاده کنند. این دو نفر به غیر از افرادی مانند حسین زاده، آمانوف و حتی خود یمگا می توانند فشار را بر خط دفاعی نساجی افزایش دهند و آنها را سردرگم کنند. فکر می کنم این مسابقه در همان 90 دقیقه تمام شود.

اما دو دیدار قبلی استقلال به 120 دقیقه رسید! به نظر شما سرعت این بازی کم می شود؟

نمی دانم! استقلال در 90 دقیقه گل می زند و می تواند گل بزند که امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. اما حتما توجه خواهند کرد.

نظرت در مورد حراست از استقلال چیست؟

پس از جدایی مرادمند و یزدانی، خط دفاعی استقلال برخلاف هفته هایی که با این دو نفر بازی کرد، موقعیت هایی را به حریفان داد. در حالی که این اتفاق بسیار نادر بود. اما با حضور سیلوا خط دفاعی استقلال تقویت شد اما همین بازیکن مشکل مهمی دارد.

مشکل مدافع برزیلی استقلال کجاست؟

سیلوا در هوا فوق العاده است و می توانم شرط ببندم هیچ توپی در هوا نمی تواند این بازیکن باتجربه را آزار دهد، اما او در زمین کمی عقب و جلو است. دلیل اخراج او در بازی با پیکان عقب ماندن او بود. بنابراین فکر می کنم فاصله هافبک دفاعی تیم تا سیلوا کم باشد تا او مجبور به جلو رفتن و خطرناک شدن نشود.

در کل چقدر به صعود استقلال امیدواری؟

استقلال قطعا از صحبت های مجیدی حمایت خواهد کرد تا دوباره با تمام وجود به جام حذفی حمله کند. او گفت که می خواهد با بهترین افرادش به زمین برود و این خیلی خوب بود. چه اشکالی دارد که یک تیم را در یک فصل به دو یا سه جایگاه برسانیم؟ حالا که استقلال مدعی لیگ برتر است اینجا هم می تواند مدعی بزرگی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید