اگر این علائم را دارید، کمبود ویتامین D دارید

اگر این علائم را دارید، کمبود ویتامین D دارید

صد آنلاین نوشت: یکی از علائم کمبود ویتامین D، نوع رایج سرگیجه به نام سرگیجه موضعی حمله ای (BPPV) است و از دیگر علائم آن می توان به تهوع و استفراغ و همچنین از دست دادن تعادل اشاره کرد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین D و کلسیم دو بار در روز می تواند احساس سرگیجه را کاهش دهد.

کسانی که بیشترین کمبود ویتامین D را دارند بیشتر از دیگران از علائم فوق رنج می برند. این سرگیجه در پاسخ به ارتفاع نیست و بسیاری از افراد حتی زمانی که هر دو پا روی زمین هستند، سرگیجه را تجربه می کنند.

این وضعیت به ندرت جدی است، اما می تواند بسیار آزاردهنده باشد. بنابراین 86 درصد از مبتلایان گزارش می دهند که این مشکل زندگی روزمره آنها را مختل می کند و منجر به غیبت چند روزه از کار می شود. اکنون تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین D و کلسیم می تواند از این مشکل جلوگیری کند.

دکتر جی سو کیم یکی از محققان این مطالعه گفت: نتایج مطالعه ما نشان می دهد که برای افراد مبتلا به سرگیجه حمله ای خوش خیم، مصرف مکمل های ویتامین D و کلسیم راهی آسان و کم خطر برای جلوگیری از عود بیماری خواهد بود. سرگیجه. . به خصوص اگر سطح ویتامین D پایینی داشته باشند.

این مطالعه شامل تقریباً 1000 نفر بود که حدود نیمی از آنها مکمل های ویتامین D و کلسیم دریافت کردند. افراد با سطوح پایین ویتامین D 400 واحد بین المللی ویتامین D و 500 میلی گرم کلسیم دو بار در روز مصرف کردند. نتایج نشان داد که مکمل ها بروز سرگیجه را تا 24 درصد کاهش دادند. افرادی که کمبود ویتامین D بیشتری داشتند از مکمل‌ها سود بیشتری می‌بردند و شاهد کاهش 45 درصدی علائم بودند.

دکتر کیم گفت: نتایج هیجان انگیز است زیرا تا کنون مراجعه به پزشک برای انجام حرکات سر راه اصلی درمان سرگیجه حمله ای خوش خیم بوده است.

نتایج مطالعه ما نشان می دهد که یک درمان کم خطر و ارزان مانند مصرف ویتامین D و قرص کلسیم می تواند در پیشگیری از این بیماری شایع و معمولاً عود کننده موثر باشد. این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید