اگر این علائم کرونری را دارید به بیمارستان بروید!

اگر این علائم کرونری را دارید به بیمارستان بروید!

روز جدید ضربان قلب یکی از علائمی است که می تواند نگران کننده باشد. کسانی که مضطرب نیستند و 70 تا 90 ضربه در دقیقه برای افراد عادی طبیعی است. اگر این عدد از 100 گذشت و ثابت ماند و کم نشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

مدیر اورژانس بیمارستان سینا با تاکید بر اینکه مراجعه به پزشک بعد از بیماری عروق کرونر قلب نباید به تعویق بیفتد، علائم مهمی را نیز بیان کرد که نشان دهنده زمان مراجعه به مراکز درمانی است.

دکتر حسین کرمانپور با اشاره به اینکه برای مراجعه به بیمارستان دیر شده است، گفت: مهمترین علت تب در افراد مبتلا به تب کرونری بالای 38.5 است که خفیف است، با مصرف دارو و اسکراب کاهش می یابد اما دوباره افزایش می یابد. سریع که به آن تب تقلبی می گویند باید به علائم خود توجه کنند، با بروز این علائم دیگر نمی توان بیمار را در خانه نگه داشت و باید به مراکز درمانی مراجعه کند و داروی بیشتری دریافت کنید.

وی میزان اکسیژن خون آنها را یکی دیگر از عوامل مهم در بررسی وضعیت بیماران عنوان کرد و ادامه داد: میزان اکسیژن خون طبیعی 94 درصد و بیشتر است. اگر فردی اکسیژن خون را به صورت دوره ای مثلاً هر ساعت اندازه گیری کند و تمایل به کاهش درصد اکسیژن خون خود داشته باشد، به این معنی است که بیمار باید برای ادامه درمان به مراکز درمانی مراجعه کند تا معاینه بیشتر شود.

وی ادامه داد: از طرفی تعداد تنفس در دقیقه هر بیمار حائز اهمیت است. الگوهای تنفس طبیعی برای کودکان 5 تا 11 ساله 20 تا 30 ضربه در دقیقه است. در بزرگسالان حالت طبیعی 12 تا 18 نفس در دقیقه است اما تا 26 نفس در دقیقه طبیعی است اما در صورت افزایش این تعداد باید به پزشک مراجعه کنند.

کرمانپور گفت: ضربان قلب نیز یکی از علائمی است که می تواند نگران کننده باشد. کسانی که مضطرب نیستند و 70 تا 90 ضربه در دقیقه برای افراد عادی طبیعی است. اگر این عدد از 100 گذشت و ثابت ماند و کم نشد، باید به پزشک مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب دچار اسهال و استفراغ می شوند، گفت: بیماران مبتلا به اسهال شدید که با دارو کنترل نمی شوند، به دلیل کم آبی بدن به بیماری عروق کرونر قلبی بعدی مبتلا می شوند و باید سریعا به پزشک مراجعه کنند. بازدید کنید.

وی ضعف، بی حالی و خواب آلودگی غیرمعمول را یکی دیگر از عوامل مهم در مراجعه به پزشک دانست و گفت: اگر زندگی عادی فرد مختل شده و دچار ضعف، بی حالی و تعریق شدید است و تمایل به خواب زیاد دارد، باید به پزشک مراجعه کند. قلب، ریه ها یا سطح اکسیژن خون شما ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. با ذکر دقیق علائم و درمان به موقع، فرد طی پنج روز بهبود می یابد.

کرمانپور در پایان تاکید کرد: در سویه آمیکرون پس از پنج روز انتظار کاهش علائم بیمار را داریم که در صورت عدم رعایت این فرمول و عدم بهبودی در طول زمان، فرد باید به پزشک مراجعه کند. زیرا می توانند به بیماری های دیگری مانند ذات الریه، ذات الریه، سل و … مبتلا شوند در حالی که بیماری عروق کرونر قلب دارند که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید