آموزش مراقبین مبتلایان به زوال عقل و آلزایمر در ۱۴ استان از امروز


ساعت: 08:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1920448

به گفته مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران، وی از آموزش مراقبین افراد مبتلا به زوال عقل و آلزایمر در ۱۴ استان کشور از امروز شنبه خبر داد و گفت: هدف انجمن آلزایمر ایران ارتقای کیفیت زندگی افراد مبتلا به آلزایمر و افرادی که از بیماران مراقبت می کنند.”

معصومه صالحی رئیس انجمن آلزایمر ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص آموزش مراقبین افراد مبتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر وی روز شنبه اعلام کرد و گفت: مراقبان مبتلایان به زوال عقل و آلزایمر از 14 استان تهران روز شنبه در دوره های آموزشی شرکت می کنند.

به گفته رئیس انجمن آلزایمر در ایران، این انجمن کلاس های حمایتی برای افرادی که از افراد مبتلا به آلزایمر مراقبت می کنند تدارک دیده است تا ابتدا بیماری را بپذیرند و در مرحله بعدی آن را مدیریت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف انجمن آلزایمر در ایران است بهبود کیفیت زندگی چهره ها بیماری آلزایمر و مراقبت از بیماران وی بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که افراد مبتلا به این بیماری با آن مواجه هستند، توجه و آموزش های لازم به افرادی که از این افراد مراقبت می کنند، ضروری است چرا که بیماران آلزایمر از اختلالات رفتاری، عملکردی و گفتاری رنج می برند.

صالحی به این موضوع اشاره کرد خستگی و شرم از اصلی احساسات مراقبین افراد مبتلا به آلزایمر گفت: متأسفانه افراد مبتلا به آلزایمر نمی توانند بپذیرند که پس از تربیت و راهنمایی فرزندان خود نیاز به مراقبت و راهنمایی دیگران دارند. این مشکل می تواند فرد را از نظر سلامت روانی، اقتصادی و اجتماعی دچار مشکل کند.

وی در ادامه با بیان اینکه افراد مبتلا به آلزایمر می توانند چندین بار در روز به یک سوال پاسخ دهند و این برای فرد مبتلا به آلزایمر دردناک نیست، بلکه برای مراقب آن ها دردناک است، گفت: همچنین ممکن است فرد مبتلا به آلزایمر بله، بیماران آلزایمری تکرار شوند. اشتباهات رفتاری مانند روشن کردن آتش در خانه، گذاشتن کالای اشتباه در یخچال و عدم درک این رفتارها در حالی که مراقبانشان در رنج هستند.

بالاخره رئیس انجمن آلزایمر ایران درباره دوره های آموزشی مراقبین گفت: در کلاس ها انجمن آلزایمر اول، مراقبان اجازه دارند در مورد مشکلات خود صحبت کنند تا کمی تسکین روانی دریافت کنند. همچنین در این مرحله افراد سعی می‌کنند بیماری را بشناسند و از اضطراب خود بکاهند، اما به تدریج در جلسات بعدی متوجه می‌شوند که تنها خودشان با مشکل آلزایمر مواجه نیستند، بلکه افراد دیگری نیز با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. افراد می توانند تجربیات خود را در این زمینه به اشتراک بگذارند.


بیشتر بخوانید:

بیماری آلزایمر در افراد بالای 65 سال شایع تر است

اجرای طرح آزمایشی غربالگری آلزایمر از اول بهمن ماه در استان های قزوین و یزد

هزینه ماهانه بیش از 12 میلیون نفر مبتلا به زوال عقل / تلاش برای قرار دادن برخی داروها در لیست بیمه

دیدگاهتان را بنویسید