یکی از علائم مهم زوال عقل در سالمندان

طبق مطالعات اخیر، افراد مسن با کم شنوایی شدیدتر بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند، اما کسانی که از سمعک استفاده می کنند کمتر به زوال عقل مبتلا می شوند.

یک مطالعه اخیر توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ نشان داد که افراد مسن با کم شنوایی شدید بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند، اما در میان کسانی که از سمعک استفاده می کنند کمتر.

نتایج این مطالعات (با بیش از 2400 فرد مسن) نشان می دهد که کم شنوایی می تواند عاملی برای افزایش خطر زوال عقل باشد و بنابراین درمان کم شنوایی می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد. کم شنوایی یک مسئله حیاتی برای سلامت عمومی است و این خطر در حال افزایش است[загубата на слуха може да бъде свързана с риска от деменция]میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

این مطالعه 2413 نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که حدود نیمی از آنها بالای 80 سال سن داشتند و در بین این مطالعات ارتباط واضحی بین شدت کم شنوایی و زوال عقل وجود داشت. شیوع زوال عقل در میان شرکت کنندگان با کم شنوایی متوسط ​​تا شدید 61 درصد بیشتر از شرکت کنندگان با شنوایی طبیعی بود. همچنین شیوع زوال عقل در 853 شرکت کننده کم شنوایی که از سمعک استفاده می کردند، 32 درصد کمتر بود.

هنوز مشخص نیست که کم شنوایی چگونه با زوال عقل مرتبط است، اما نتایج این مطالعه به اطلاعات به دست آمده از تحقیقات در حال انجام در مورد ارتباط بین کم شنوایی و زوال عقل اضافه می کند.

امید است به تدریج اطلاعات کامل تری در مورد تأثیر کم شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان در دسترس قرار گیرد و داده های موجود تکامل یابد.

دیدگاهتان را بنویسید