اقداماتی که از شما در برابر زوال عقل محافظت می کند

اقداماتی که از شما در برابر زوال عقل محافظت می کند

پیام اصلی یک مطالعه جدید این است که هفت عادت سالم برای قلب می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را در آینده کاهش دهد.

این لیست 7 موردی شامل فعال بودن، بهتر غذا خوردن، حفظ وزن سالم، سیگار نکشیدن، فشار خون سالم، کنترل کلسترول و نگه داشتن سطح قند خون در محدوده طبیعی است.

پاملا ریست، نویسنده این مطالعه، اپیدمیولوژیست در بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون، می گوید: «این عادات سالم دقیقاً چگونه خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهند کاملاً درک نشده است، اما احتمالاً همه آنها با هم کار می کنند.

ریست می گوید: «رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم، کنترل فشار خون، کلسترول و قند خون، و حفظ شاخص توده بدنی در محدوده سالم، فواید زیادی برای سلامتی دارند.

ریست گفت: «فشار خون بالا اغلب منجر به سایر نشانگرهای تحت بالینی بیماری در مغز می شود که با زوال عقل مرتبط هستند. دیابت و کلسترول بالا نیز می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.

برای این مطالعه، محققان بیش از 13700 زن (میانگین سنی: 54 سال) را به مدت 20 سال تحت نظر گرفتند. در این مدت 13 درصد از زنان دچار زوال عقل بودند.

زنان در این مطالعه برای سلامت ضعیف یا متوسط ​​نمره صفر و برای هر یک از هفت عامل نمره یک دریافت کردند.

میانگین نمره در ابتدا 4.3 بود. این مطالعه نشان داد که یک دهه بعد 4.2 بود. به ازای هر یک امتیاز افزایش، پس از در نظر گرفتن عواملی مانند سن و تحصیلات که بر این خطر تأثیر می گذارد، خطر زوال عقل تا 6 درصد کاهش می یابد.

به گفته ریست، «هر چه عادت‌های بد بیشتری از فهرست حذف کنید، خطر ابتلا به زوال عقل در شما کاهش می‌یابد».

او افزود: “همه خطرات زوال عقل را نمی توان مانند ژن های شما اصلاح کرد، بنابراین مهم است که اقداماتی را برای تغییر آنچه می توانید انجام دهید.”

عوامل دیگری در سبک زندگی سالم وجود دارد که ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد که در این لیست نیستند، مانند ادامه تحصیل در طول زندگی، شرکت در فعالیت های اجتماعی و داشتن خواب با کیفیت.

ریست توضیح داد: “اینها هفت مورد اول هستند و این یک حوزه تحقیقاتی آینده است تا ببینیم آیا می توان دیگران را به لیست اضافه کرد.”

دیدگاهتان را بنویسید