خبر خوب برای دوستداران قهوه؛ با نوشیدن قهوه خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهید

به گفته این محققان، دیابت نوع 2 یک بیماری التهابی در نظر گرفته می شود و زمانی که غلظت نشانگرهای التهابی در پلاسما افزایش یابد، فرد در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار می گیرد.

در این مطالعه مشخص شد که نوشیدن قهوه باعث افزایش سطح هورمون ضد التهابی آدیپونکتین از هورمون‌های آدیپوکین و همچنین هورمون سیتوکین اینترلوکین 13 و در عین حال کاهش میزان پروتئین‌های التهابی واکنش‌گر C (CRP) می‌شود. و لپتین و در نتیجه این فعل و انفعالات، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کاهش می یابد.

پروتئین واکنشی C یک نشانگر التهابی است که باعث آسیب داخل سلولی می شود و افرادی که بیش از 4 فنجان قهوه در روز می نوشند این عامل التهابی را در بدن خود تا حد زیادی ضعیف می کنند. طبق توصیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده، افراد می توانند 4 تا 5 فنجان قهوه (کمتر از 400 میلی لیتر) در روز بنوشند.

این محققان هلندی می گویند که مطالعه آنها در مورد رابطه بین مصرف قهوه و کاهش دیابت نوع 2 نیاز به تحقیقات بیشتری دارد، اما قهوه علاوه بر کاهش نشانگرهای التهابی، در کاهش مقاومت به انسولین بدن نیز موثر است و به همین دلیل است. ، ممکن است از دیابت نوع 2 جلوگیری کند. 2 را مصرف کنید

در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، انسولین تولید شده در لوزالمعده نمی تواند قند خون را کنترل کند و میزان آن به طور خطرناکی افزایش می یابد. این وضعیت مقاومت به انسولین نامیده می شود.

ترکیبات پلی فنلی موجود در قهوه همچنین می تواند مقاومت به انسولین و التهاب را در بدن کاهش دهد. در این میان افرادی که نگران مصرف قهوه هستند می توانند از میوه ها و سبزیجات حاوی پلی فنل مانند سیب، مرکبات، انواع توت ها، دانه ها و پیاز استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید