با رعایت 17 دستورالعمل، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را در مدارس کاهش دهید


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819935

در عین حال زمانی که دانش آموزان به مدرسه می روند، یکی از نگرانی های والدین احتمال ابتلای فرزندشان به بیماری عروق کرونر قلب است که سازمان بهداشت جهانی برای آن توصیه هایی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، در صورت رعایت قوانین بهداشتی صحیح، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر در مدارس به کمترین میزان کاهش می یابد.


در اینجا 17 نکته برای کاهش خطر انتقال ویروس کرونا در مدارس آورده شده است.

1- در صورت امکان پنجره های تهویه را باز کنید.

با تزریق واکسن کوید 19 از خود و دیگران محافظت کنید.

3. همه را تشویق کنید که دست های خود را یکی پس از دیگری تمیز کنند.

به دانش آموزان، معلمان و کارکنان مدرسه توصیه کنید زمانی که احساس بیماری، سرماخوردگی یا ضعف دارند در خانه بمانند و در صورت احساس بیماری در مدرسه به مسئولان بهداشت مدرسه اطلاع دهید.

5- فاصله فیزیکی حداقل یک متر را حفظ کنید.

6- برای دستمال و ماسک استفاده شده یک سطل درب دار تهیه کنید.

7- کارکنان مدرسه با اولیا و دانش آموزان ارتباط مستمر داشته باشند.

8- والدین نسبت به فعالیت های مدرسه و نقش آنها در اجرا آگاهی داشته باشند.

9- کارکنان مدرسه از اولیای مدرسه می‌خواهند تا هر مورد کووید 19 را که در خانواده رخ داده است به مدرسه اطلاع دهند.

10. معلمان و کارکنان مدرسه، والدین، بزرگسالان و متخصصان سن مدرسه، کودکان زیر 12 سال و نوجوانان بالای 12 سال مبتلا به یک بیماری مهم باید واکسینه شوند.

11- قبل از خروج از منزل فهرستی تهیه کنید (احساس سلامتی داشته باشید، صبحانه بخورید، ماسک صورت را بردارید و ضدعفونی کننده دست).

12. هنگام رفتن به مدرسه، در مواقعی که امکان پیاده روی به مدرسه یا استفاده از دوچرخه وجود دارد، در صورت امکان شیشه های مدرسه را باز نگه دارید و قبل و بعد از حرکت دست های خود را تمیز کنید.

13. رانندگان سرویس های مدارس باید از ماسک استفاده کنند، شیشه ها را تا حد امکان باز نگه دارند و استفاده همزمان دانش آموزان از گروه های سنی و طبقات مختلف را در سرویس مدارس محدود کنند.

14. بعد از استفاده از توالت، قبل از غذا، قبل از رفتن به مدرسه، قبل از گذاشتن ماسک و پس از دست زدن به آن، هنگام اشتراک وسایل مدرسه و بعد از زنگ تفریح، بهداشت و شستن دست ها را جدی بگیرید.

15. معلمان، کارکنان مدرسه، دانش آموزان و اولیا باید از برنامه های مدرسه در زمانی که فرد در مدرسه احساس ناخوشی می کند مطلع شوند و کسانی که علائم دارند معاینه عروق کرونر انجام دهند و از دیگران جدا شوند و همچنین افراد در تماس با شناسایی و اطلاع رسانی شوند.

16. در صورت فاصله فیزیکی، میز و صندلی باید حداقل یک متر بین دانش آموزان باشد، تعداد دانش آموزان کلاس کاهش یابد، ترکیب دانش آموزان در گروه های سنی و طبقات مختلف و شروع و پایان ساعت و زنگ ساعت محدود شود. بین آنها.

17. برای ایمن بودن در مدرسه، حداقل یک متر فاصله را رعایت کنید، دستان خود را تمیز نگه دارید، در داخل و خارج از منزل از ماسک استفاده کنید، در صورت عدم امکان فاصله فیزیکی، عطسه و سرفه در صورت نداشتن ماسک پوشش، محافظ پنجره ها و درها برای تهویه کلاس‌ها و فضاهای عمومی مدرسه باز می‌شوند، زمانی که نوبت شماست واکسینه شوید و هنگام بیماری حتماً در خانه بمانید.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید