محتوای قند زیاد باعث می‌شود هضم میوه‌های تابستانی سخت شود/با خوردن درست در روزهای گرم از گرمازدگی جلوگیری کنید


ساعت: 12:42
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880155

یک کارشناس تغذیه گفت: میوه های تابستانی دارای قند بالایی هستند و به همین دلیل هضم آنها سخت می شود، بنابراین بهتر است میوه های تابستانی را به مقدار زیاد مصرف نکنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک بار کارشناس تغذیه در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی در خصوص تغذیه در روزهای گرم سال گفت: در روزهای گرم تابستان باید به بهداشت مواد غذایی توجه بیشتری شود چرا که در این فصل بیماری های دستگاه گوارش بیشتر دیده می شود.


وی بیان کرد: این در حالی است که مواد غذایی در دمای بالاتر فاسد شدنی بیشتری دارند، بنابراین خانواده ها هنگام تهیه غذاهای آماده در خارج از منزل دقت کنند که از منبع مطمئن خرید کنند.


این کارشناس تغذیه همچنین گفت: غذا خوردن در روزهای گرم باید به گونه ای باشد که از گرمازدگی جلوگیری کند، برای این منظور استفاده از نوشیدنی هایی که با آبلیمو یا لیموترش و خیار تازه تهیه می شود، توصیه می شود.


وی زمانی اشاره کرد: یکی دیگر از نوشیدنی هایی که می تواند در رفع گرمازدگی موثر باشد شربت آلوئه ورا است که همراه با برگ نعناع و لیموترش در رفع گرمازدگی تاثیر بسزایی دارد.


وی بیان کرد: در این میان از شربت ککشیر نیز غافل نشوید زیرا ککشیر طبیعتی خنک دارد و به آبرسانی بدن کمک می کند و از گرمازدگی جلوگیری می کند.


این کارشناس تغذیه افزود: میوه های این فصل به ویژه هندوانه می تواند بسیار مفید باشد بنابراین توصیه می شود مصرف این میوه ها را مد نظر قرار دهید.


وی زمانی خاطرنشان کرد: میوه های تابستانی قند زیادی دارند و به همین دلیل هضم آنها سخت می شود، بنابراین اگر این میوه ها به مدت طولانی بماند، خراب می شوند.


وی افزود: بهتر است از میوه های تابستانی به مقدار زیاد استفاده نشود زیرا میوه های تابستانی در افرادی که مشکل گوارشی ندارند مشکلاتی از جمله دل درد و اسهال ایجاد می کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید