کارهایی که باید و نباید از غذا خوردن در روزهای گرم سال / کم آبی انجام دهید را جدی بگیرید

وی افزود: با گرم شدن هوا و افزایش تعریق در بدن، باید آب از دست رفته بدن را جایگزین کرد و یا به درستی هیدراته شد.
رئیس گروه بهسازی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: بدن به این مواد نیاز دارد و آن را بارها تکرار می کند.
رزازی بیان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که بدن نیاز قابل توجهی به مواد قندی و نوشیدنی های شیرین ندارد چرا که ترشح هورمون های مختلف از این مواد در بدن حالت اعتیاد و دور باطل ایجاد می کند. به عبارت دیگر افزایش قند در بدن باعث افزایش ترشح انسولین و کاهش قند خون می شود و باعث می شود فرد تمایل بیشتری به مصرف مواد قندی در مدت زمان کوتاه تری داشته باشد.
نوشیدنی های سالم را می توان برای جبران کم آبی جایگزین کرد

این مسئول بیان کرد: بی حالی فرد در اثر تعریق به دلیل افت قند خون نیست، بلکه به این دلیل است که همراه با تعریق مقداری «الکترولیت» سدیم و پتاسیم دفع می شود و اختلال الکترولیتی بدن باعث بروز علائمی مانند سرگیجه، تاری دید، عدم تمرکز می شود. راندن.
وی ادامه داد: برای کنترل کم آبی، باید غذاها و نوشیدنی هایی مانند مایعات سالم مانند آب و الکترولیت ها را با سدیم و پتاسیم جایگزین کنیم. برای این کار باید مقداری سدیم و پتاسیم مانند لیمو، میوه و سبزیجات به همراه آب مصرف کنیم.
این رژیم می گوید: برای استفاده از آب میوه های طعم دار می توانید خیار، میوه ها و سبزیجات مانند کرفس و توت فرنگی پر پتاسیم و کیوی را برای چند ساعت در آب ریخته و جرعه جرعه میل کنید که باعث توقف رفلاکس دفع در بدن می شود. کارشناس.
رزازی یادآور شد: دیگر ترکیبات جایگزین آب از دست رفته بدن نیز ترکیبات بدون قند و نمک افزوده است. مثلا آرک اگر با ماست کم چرب و بدون نمک و شکر و گاز اضافی تهیه شود، ترکیب سنتی بسیار مناسبی برای تعویض آب است.
وی گفت: نوشیدنی های سنتی و انواع عرقیات و نوشیدنی های بدون ترکیب شکر، نمک و کافئین مانند بیدمشک و گلاب را می توان به آب اضافه کرد اما نوشیدنی های کافئین دار آب را از بدن دفع می کند.
ادرار زرد نشان دهنده کم آبی بدن است

این مقام مسئول اذعان داشت: با توجه به اینکه فرد معمولاً روزانه بین 7 تا 8 لیوان آب نیاز دارد، توصیه می شود حداقل نیمی از این مقدار را به صورت آب سالم و طبیعی و نیمی دیگر را به صورت آب سالم مصرف کند. . نوشیدنی ها و نوشیدنی های طعم دار
رزازی با طرح این سوال که چگونه می توان میزان آب مورد نیاز هر فرد را با توجه به شرایط فعالیت بدنی تعیین کرد، گفت: مصرف 6 تا 8 لیوان برای هر فرد یک توصیه کلی است اما نیاز هر فرد با توجه به نوع فعالیت بدنی. و سن متفاوت است.
وی بیان کرد: نیاز فرد به آب را می توان با بررسی نوع رنگ ادرار تشخیص داد. اگر رنگ آن ریز و نزدیک به رنگ آب باشد، بدن با کم آبی همراه نیست، اما اگر رنگ آن زرد و رنگارنگ باشد، نشان دهنده کم آبی بدن است.
مصرف نوشیدنی های کم نمک باعث کاهش دفعات گرمازدگی می شود

این مسئول بیان کرد: تشنگی زمانی در فرد احساس می شود که بدن حداقل 2 درصد کم آبی داشته باشد اما نباید منتظر تشنگی باشیم و فقط در هنگام تشنگی آب مصرف کنیم بلکه باید همیشه آب همراه خود داشته باشیم و آن را بنوشیم. جرعه جرعه برای بدست آوردن مقدار مناسب بدن. «مطمئن باشید.
رزازی بیان کرد: مهم ترین علت گرمازدگی زمانی است که بدن نتواند گرمای درونی خود را رها کند و با افزایش گرما دمای بدن دچار گرمازدگی می شود که منجر به افزایش ضربان قلب، فعال شدن نورون های مغزی و مکرر اضطراب می شود.
وی گفت: با نوشیدنی های کم نمک و شکر و آب کمتر از دمای بدن می توان حرارت درونی بدن را دفع کرد; افرادی که دوست ندارند آب خالی بنوشند، چشیدن آن همراه با غذای سالم می تواند آن را لذت بخش تر کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید