ستاد چالش صمصامی منطقه ندارد / کارهایی را انجام دهید تا مشکلات حل شود و متولی انتخاب شود.


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843318

مهدی فرهادی گفت: در منطقه صمصامی کسی نیست که کار مردم را انجام دهد و به نوعی راکد باشد. عده ای در منطقه هستند که به امور روزمره او می پردازند، افزود: صمصامی حدود دو سه هفته است که منطقه ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی فرهادی دهیار از روستای بیدامین دهستان بیرگان از توابع بخشداری صمصامی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز; وی گفت: شایعات و احادیث وجود دارد اما هنوز نه بخشدار و نه بخشدار مطرح نشده است.


وی با اشاره به اینکه در بخشداری صمصامی فردی برای انجام کارهای مردمی وجود ندارد و این یک نوع کار راکد است، افرادی در منطقه هستند که به کارهای روزمره وی مشغول هستند، افزود:


دهیار روستای بیدامین بخشداری بیرگان ادامه داد: پیگیر تعیین بخشدار برای بخشدار صمصامی از استان کوهرنگ بودیم و قول داده شد پس از رفع مشکلاتی که برای بخشدار وجود دارد این مهم محقق شود.


فرهادی گفت که هیچ مدرکی دال بر اداره این ولسوالی حتی یک هفته بدون ولسوالی وجود ندارد.


وی گفت: پیگیر هستیم که بخشدار دوآب صمصامی در اسرع وقت انتخاب شود چرا که وضعیت این بخشدار به گونه ای نیست که بخواهد بدون بخشدار نامزد شود. به عنوان مثال در این منطقه منطقه ای به نام بیرگان وجود دارد که سد 3 و تونل کوهرنگ این منطقه از نظر اشتغال، آب شرب و کشاورزی، مشکلات روستایی و … مشکلات عمیقی دارد.


دهیار روستای بیدامین بخشداری بیرگان افزود: وضعیت بیرگان به بحران رسیده و مردم مشکلات اجتماعی زیادی دارند که این حضور برای بخشداری بیرگان اعطا نشده است.


فرهادی بیان می کند: دهستان بیرگان زمانی مرفه ترین بخش شهرستان کوهرنگ بوده است. 3 نفر وارد منطقه شدند، همه این دفاتر منطقه را ترک کردند و مدارس متروکه شدند.


وی تاکید کرد: هیچ گونه تسهیلاتی در اختیار مردم قرار نگرفته، تکلیف مردم مشخص نشده است، مسئولان منطقه هنوز نمی دانند که سد 3 کوهرنگ و تونل به بهره برداری می رسد یا خیر، اگر این پروژه اجرا شود یعنی که زمین ها و خانه های مردم زیر آب می رود.این خود فرآیند پیچیده ای است.


دهیار روستای بیدامین بخشداری بیرگان، مردم منطقه بیرگان 30 سال است که بلاتکلیف هستند، تصریح کرد: به دلیل اینکه در محدوده سد 3 کوهرنگ قرار دارد، آماده شدیم.
فرهادی افزود: ما هر کاری از دستمان بر می آید انجام می دهیم، اما بخشی از کار فقط مربوط به بخشدار است که آنها را به مراجع بالاتر پیگیری می کند، بنابراین عملا هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم، آسفالت معمولی، میز کار و …. . برای دهیاری «همه چیز بستگی به حضور بخشدار یا بخشدار دارد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ عدم حضور بخشدار در بخشدار صمصامی و علت عدم انتخاب بخشدار در آن بخشداری از سوی شهباز اکبری سرپرست فرمانداری کوهرنگ پیگیری شد اما وی به تماس های خبرنگار پاسخ نداد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید