کارهایی که باید و نباید با معده خالی برای مادران شیرده انجام شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نسرین روزبهانی با اشاره به گرسنگی مادران شیرده در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی گفت: بر اساس فتاوای حکومتی، اگر گرسنگی مادر شیرده باعث کم شدن شیر و ناراحتی کودک یا ضرر برای مادر شود، روزه بر او واجب نیست.

وی افزود: تا 6 ماهگی که نوزاد باید با شیر مادر تغذیه شود و همچنین تا یک سالگی که غذای اصلی کودک شیر مادر است حجم و کیفیت شیر ​​بسیار مهم است اما در سال دوم زندگی شیر مادر اولویت بعدی است.در مقابل غذا.«و شرایط روزه مادر بهتر است.

روزبهانی کماکان کاهش ادرار نوزاد (کاهش میزان پوشک خیس)، تقاضای زیاد برای شیردهی، گریه مداوم در دوران شیردهی، عدم تغییر وزن یا کاهش وزن نوزاد، اضطراب و شدید و مداوم است. گریه از علائم کمبود وی برشمرد و گفت: در صورت مشاهده علائمی مانند تشنگی، کاهش حجم ادرار و رنگ تیره، احساس سرگیجه و خستگی، ضعف و بی حالی، کاهش وزن سریع، خشکی دهان، لب و چشم و سردرد شدید در مادر در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید.

روزبهانی در ادامه توصیه می کند: مادران شیرده در هوای گرم حتی الامکان با معده خالی از منزل خارج نشوند، استراحت کافی داشته باشند و در حین افطار و بین شکر و شکر به اندازه کافی مایعات بنوشند و همچنین غذاهای سالم و مقوی مانند گوشت و حبوبات، تخم مرغ را مصرف کنند. مرغ، لبنیات، سبزیجات و میوه ها بخورید.

وی افزود: صبحانه بسیار مهم است و باید مانند یک رژیم غذایی کامل باشد و از مصرف غذاهای چرب و همچنین قند و نمک زیاد و غذاهایی که حاوی شیرینی های طبیعی مانند خرما، کشمش، انجیر و امثال آن هستند در غذا پرهیز شود.افطار. و سپس به حفظ قند خون کمک می کند.

وی تاکید کرد: مصرف سوپ در ظرف افطار و سبزیجات در ظرف شکر و در فاصله بین افطار و شکر مایعات مانند آب، آب جوش ولرم، چای بسیار سبک، میوه ها، آب میوه های طبیعی و شیر و مصرف مکمل ها توصیه می شود. و ویتامین‌های حاوی ویتامین D، کلسیم و غیره نیز باید طبق دستور پزشک یا ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی مصرف شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه علائم و مشکل در کودک باید در اسرع وقت با پزشکان اطفال و مراقبین سلامت مشورت کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید