نیاز به مصرف مایعات و شیر در شرایط هوای آلوده


ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821144

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه بلند کرد;

سارا شاه آبادی گفت: مصرف مایعات، آب، شیر، میوه و سبزی در هوای آلوده توصیه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سارا شاه آبادی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: سالمندان و مبتلایان به بیماری های زمینه ای به ویژه بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی در روزهای کثیف از خانه خارج نشوند.

وی افزود: همچنین افرادی که برای انجام کارهای اولیه از منزل خارج می شوند باید از ماسک استفاده کنند.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مصرف مایعات، آب، شیر، میوه جات و سبزیجات در هوای آلوده توصیه می شود.

شاه آبادی گفت: در هوای آلوده ذرات گرد و غبار می تواند حاوی آلاینده هایی باشد که برای افراد به ویژه بیماران تنفسی مشکلاتی ایجاد می کند، بنابراین رعایت نکات بهداشتی در این شرایط ضروری است.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاخ گفت: دانشجویان در صورت آلودگی هوا از ماسک نیز استفاده کنند.

شاه آبادی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون کلاس ها به صورت حضوری و در بسیاری از مدارس برگزار می شود، دستورالعمل های بهداشتی توسط دانش آموزان رعایت نمی شود و حتی ممکن است از ماسک به درستی استفاده نکنند، بنابراین مهم ترین کاری که والدین می توانند انجام دهند این است که فرزندان خود را از ابتلا به بیماری عروق کرونر در امان نگه دارند. بیماری قلبی برای واکسینه شدن است.

وی افزود: دانش آموزان برای ایجاد ایمنی نسبی در بدن خود برای تزریق واکسن از ماسک استفاده کنند و در صورت ابتلا به بیماری عروق کرونر به شکل شدید بیماری دچار نمی شوند.

11 درصد از کودکان 5 تا 9 ساله واکسن تاج را دریافت کردند

شاه آبادی گفت: در حال حاضر درصد تزریق واکسن طوقه برای کودکان 5 تا 9 ساله تنها 11 درصد و برای گروه سنی 9 تا 12 سال 30 درصد است.

وی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی تاج و تخت، کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود، هرچند برخی کلاس ها شلوغ است، در حالی که دانش آموزان از لزوم رعایت نکات ایمنی مانند پوشیدن ماسک و فاصله اجتماعی آگاهی ندارند. این مشکل به طوری که واکسیناسیون دانش آموزان را محافظت می کند.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واکسن سینوفارم به تعداد زیاد در مراکز بهداشتی درمانی، مراکز بهداشتی درمانی و پنج مرکز فعال در مرکز استان موجود است. بنابراین، والدین باید این واکسن را به فرزندان خود تزریق کنند تا نگرانی هایی در مورد سالم نبودن آنها ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید