افزایش آلودگی هوای پایتخت/ هشدار زرد هوا: طی سه روز آینده هوای تهران، کرج و اصفهان آلوده می شود.

افزایش آلودگی هوای پایتخت/ هشدار زرد هوا: طی سه روز آینده هوای تهران، کرج و اصفهان آلوده می شود.

روز جدید سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد اعلام کرد: از امروز تا سه شنبه (2 تا 5 بهمن) غلظت آلاینده های هوا برای شهرهای تهران، کرج و اصفهان کاهش و کیفیت هوا کاهش می یابد. آلودگی هوای ناسالم برای گروه های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوای ناسالم برای همه گروه ها دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، طی پنج روز آینده در مناطق صنعتی و پرتردد شهری استان به تدریج افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

بر اساس پیش بینی ها و نقشه های هواشناسی، آسمان تهران طی پنج روز آینده صاف است و با توجه به پایداری و سکون نسبی جو در مناطق صنعتی و پرتردد شهری، افزایش تدریجی گرد و غبار و بدتر شدن کیفیت هوا پیش بینی می شود.

در این مدت افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با دمای 17- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شد.

آسمان تهران فردا (3 بهمن) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای -3 و حداکثر دمای 7 درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (4 بهمن) صاف و غبارآلود با حداقل دمای 1- و یک درجه سانتیگراد خواهد بود. حداکثر دما 9 درجه سانتیگراد.

آلودگی هوا در سه کلانشهر

سازمان هواشناسی نسبت به آلودگی هوا در این سه شهر تا روز سه شنبه 6 بهمن ماه هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد اعلام کرد: از امروز تا سه شنبه (2 تا 5 بهمن) غلظت آلاینده های هوا برای شهرهای تهران، کرج و اصفهان کاهش و کیفیت هوا کاهش می یابد. هوای ناسالم برای گروه های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی، احتمال افزایش آلودگی هوای ناسالم برای همه گروه ها دور از انتظار نیست.

در این شرایط توصیه می شود از ترددهای غیرضروری در سطح شهر به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت بدنی و ورزش در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت فسیلی و ساعات کار واحدهای صنعتی خودداری شود. در کلان شهرها و اطراف آن

سیگنال زرد به این معنی است که پدیده های جوی رخ می دهد که ممکن است در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این هشدار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا آنها برای مقابله با پدیده های جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول هستند آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید