هشدار امانی نسبت به افزایش آلودگی هوا و ترافیک در پایتخت / تردد 4 میلیون موتورسیکلت در تهران / افزایش 20 درصدی ترافیک با بازگشایی مدارس

ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786588

یکی از اعضای شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد گذشته دولت و مدیریت شهری و عدم انجام وظایف خود گفت: تنفس مردم مختل شده و اگر به ترافیک و آلودگی نرسیم این مشکل به حد هشدار می رسد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر امانی در بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران درگذشت سردار بیات فرمانده یگان پدافند شهرداری تهران را تسلیت گفت و گفت: تسلیت می گویم.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان نماینده مردم تهران وظیفه داریم مسائل شهری را رصد کنیم، گفت: مردم گرفتار شده اند و باید به این مسائل رسیدگی شود اما متأسفانه می بینیم که در برخی رسانه ها مدیریت شهری فعلی مسئول است. آلودگی هوا و ترافیک.» و وقتی در جلسات محرمانه شورا خبر آلودگی هوا را تیتر می کنند، می گویند ما نباید چیزی به نام رازداری داشته باشیم و نخواهیم داشت.

یکی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قانون هوای پاک در 16 مرداد 96 به تصویب رسیده است، گفت: این قانون با هماهنگی سازمان محیط زیست است که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان دولت در دوره قبل و مدیریت شهری قبل باید پاسخگوی بی مسئولیتی خود باشند، ادامه داد: ما موظف هستیم در قبال فعالیت های ماه گذشته خود پاسخگو باشیم و پاسخگوی مردم باشیم.

امانی با بیان اینکه تنفس مردم در این روزها مختل شده است، افزود: اگر به حوزه آلودگی هوا و ترافیک توجه نکنیم به وضعیت هشدار نزدیک می شویم و همه ما مسئول این مشکلات هستیم و باید تعهدات شهرداری را در این زمینه یادآور شویم. منطقه یک بار دیگر.

وی گفت: متاسفانه برخی خودروهای شهرداری که حامل آلودگی هوا هستند نیز در سطح شهر تردد می کنند. البته می دانیم که در کوتاه مدت نمی توان کاری انجام داد و کارهایی را به ارث می بریم که در گذشته انجام نشده است، اما همچنان باید برای حل معضل آلودگی هوا تلاش کنیم.» و ترافیک از بین می رود.

عضو شورای شهرداری با تاکید بر اینکه با تشکیل جلسات و تشکیل کارگروه ها و ستادها مشکل آلودگی هوا حل نمی شود، گفت: آلودگی هوا ناشی از تردد و تردد خودروهای در حال حرکت در پایتخت است، بنابراین 4 مورد وجود دارد. میلیون موتورسیکلت در تهران درصد آلودگی هوا مربوط به این وسایل است.

از این گذشته وی در حین انتقال هزاران تاکسی و اتوبوس فرسوده به تهران گفت: صدها هزار کامیون در تهران تردد می کنند که 80 درصد آنها شبانه تردد می کنند و شهر را با مشکل مواجه می کنند، اما مردم باید بدانند که ما بی تفاوت نیستیم و باید پاسخگوی تعهدات خود باشیم.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران پس از سخنان امانی با تایید سخنان وی گفت: حرف شما کاملا درست است و کسانی که باعث این شرایط شدند باید پاسخگو باشند. اگر در این مدت کار می‌کردند، این شرایط پیش نمی‌آمد و یا کمتر می‌شد.» وجود داشت و نتوانستند آلودگی هوا را کاهش دهند و به این نابسامانی کمک کنند و متأسفانه می‌بینیم که جلو می‌روند.

وی گفت: با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها قطعا ترافیک 20 درصد افزایش می یابد و در کنار این موارد باید به تردد موتورسیکلت ها اشاره کرد که یکی از منابع آلودگی هوا است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: 15 روز پیش جلسه ای با حضور وزیر کشور در رابطه با قانون هوای پاک برگزار شد که در آن صحبت هایی انجام شد و همه دستگاه ها موظف به انجام وظایف خود هستند.

چمران با اشاره به اینکه دستگاه ها و وزارتخانه ها از جمله وزارت نفت نیز در این زمینه مسئولیت دارند، گفت: مسئولان وزارتخانه اعلام کرده اند که وظایف خود را آغاز کرده اند و انشالله این امر به نتایج خوبی منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرایط نامساعد است، گفت: شورا و شهرداری یکی از حدود 20 دستگاهی هستند که مسئولیت ترافیک و آلودگی هوا را بر عهده دارند. همچنین از کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران می خواهیم برای تامین اتوبوس و مترو برنامه ریزی کند. «البته باید جهادی بشه نه اداری و به سبک دوره قبل!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید