تفاوت علائم آنفولانزا و کرونا

تفاوت علائم آنفولانزا و کرونا

روز جدید مسیح دنشواری رئیس اورژانس یابمرستان ضمن تشریح تفاوت علائم آنفولانزا و کرونا گفت: افرادی که سیستم ایمنی سالمی دارند در صورت بروز علائم خاص باید به پزشک مراجعه کنند.

دکتر عاطفه عابدینی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، درباره تفاوت علائم آنفولانزا و کرونا اظهار داشت: راه تشخیص قطعی آنفولانزا از کرونا انجام آزمایشات ویروسی است اما برخی علائم بیشتر است. برای ابتلا به کرونا مناسب است، در حالی که دیگران با آنفولانزا شایع تر هستند. علائم آبریزش بینی، گلودرد، سردرد و بدن درد در هر دو بیماری آنفولانزا و ویروس کرونا دیده می شود.

کدام علائم با کرونا بیشتر است؟

وی افزود: اختلالات بویایی و چشایی و از دست دادن بویایی در کرونا بیشتر است. تب‌های ناشی از آنفولانزا معمولاً تا 48 ساعت طول می‌کشد و خیلی سریع و شدید شروع می‌شود، اما با کرونا تب در عصر و شب بیشتر است و معمولاً بیش از 48 ساعت طول می‌کشد.

کدام بیماران باید به پزشک مراجعه کنند؟

وی در پاسخ به این سوال که “کدام بیماران پس از مشاهده علائم باید به پزشک مراجعه کنند؟” وی تصریح کرد: اگر فردی سیستم ایمنی طبیعی داشته باشد و طی دو روز تب وی قطع شود و علائم بهبود یابد، به درمان خاصی جز درمان علامتی (درمان علائم بیماری) نیاز ندارد. اما اگر دما بیش از سه روز طول بکشد یا ترشحات چرکی بیش از حد زیاد شود یا تنگی نفس ظاهر شود، باید به پزشک مراجعه کنید.

وی تاکید کرد: افراد مبتلا به بیماری های همراه مانند دیابت کنترل نشده، بیماری های قلبی، بیماری های تنفسی، کلیوی و بیمارانی که داروهای نقص ایمنی مصرف می کنند در صورت بروز علائم با پزشک خود مشورت کنند.

علت افزایش ابتلا به آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته است

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: دلیل افزایش شیوع آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته استفاده کمتر مردم از ماسک و عدم رعایت قرنطینه در افراد دارای علائم است. همچنین قدرت سیستم ایمنی افراد نسبت به آنفولانزا کاهش یافته است که دلیل آن کاهش مواجهه و سطح آنتی بادی افراد است.

خطر ابتلا به آنفولانزا در کودکان زیر 10 سال

رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری بر لزوم استفاده از ماسک در مدارس برای پیشگیری از آنفلوآنزا تاکید کرد و گفت: ابتلا کودکان مدرسه‌ای به‌ویژه کودکان زیر 10 سال و به طور کلی کودکان زیر 10 سال خطرناک است. یک سال نیز اگر کسانی که عفونت تنفسی ویروسی دارند جزو گروه پرخطر ابتلا به این بیماری باشند.

فرصت تزریق واکسن آنفولانزا به پایان نرسیده است

وی با بیان اینکه هنوز گزینه ای برای تزریق واکسن آنفولانزا وجود دارد، گفت: افرادی که در معرض خطر بیماری شدید هستند یعنی. در حال استفاده از داروهای خاص یا داشتن بیماری های زمینه ای؛ تزریق واکسن آنفولانزا

دیدگاهتان را بنویسید