شکست آزیترومایسین در درمان آنفولانزا/رعایت پروتکل ها مهم ترین عامل در پیشگیری از آنفولانزا است.


ساعت: 08:55
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910353

رئیس بخش مراقبت‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه آزیترومایسین و سایر آنتی‌بیوتیک‌ها نه تنها اثر درمانی بر روی آنفولانزا و کرونا ندارند، بلکه ممکن است با عوارض جسمی ناخواسته نیز همراه باشند، گفت: رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون مهمترین عامل در پیشگیری از افزایش اپیدمی آنفلوانزا است.


ابراهیم قادری رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار شبکه‌های اجتماعی راه دانا؛ وی تصریح کرد: در حال حاضر شیوع اولیه در آنفولانزا در کشور تثبیت شده است، در واقع گردش ثابت موارد ویروس آنفلوانزا در کشور نشان می دهد که در هفته های آینده کاهش گردش ویروس آنفولانزا در کشور خواهیم دید.

به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت؛ خوشبختانه آنفولانزا در دو هفته گذشته فروکش کرده است.

ناکارآمدی آزیترومایسین در درمان آنفولانزا

به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت؛ آزیترومایسین و سایر آنتی بیوتیک ها نه تنها اثر درمانی بر روی آنفولانزا و کرونا ندارند، بلکه می توانند عوارض جانبی فیزیکی ناخواسته ای نیز داشته باشند.

وی گفت: افراد مبتلا به آنفولانزا می توانند از یک روز قبل از ظهور علائم تا 5 تا 7 روز بعد دیگران را آلوده کنند و کودکان می توانند ویروس را برای مدت طولانی تری پخش کنند و تماس با سطوح و اشیاء آلوده به ویروس و سپس لمس دهان ، بینی و چشم راه های انتقال آنفولانزا به دیگران است، در واقع باید گفت اتاق های بسته با تهویه ناکافی و ناکافی، ازدحام و تجمع افراد، تماس نزدیک، فاصله کمتر از دو متر، دست دادن و بوسیدن و حضور فرد بیمار بدون ماسک در میان جمعیت نیز باعث شیوع این بیماری می شود.

به گفته وی، علائم شایع بیماری های تنفسی ویروسی مانند آنفولانزا آبریزش بینی، عطسه، سرفه، تب و لرز شدید، بدن درد، سردرد، گلودرد، گوش درد، ضعف و بی حالی، بی اشتهایی و حالت تهوع، اسهال و بیمار است. با علائم تشنج درد قفسه سینه، تنگی نفس و کم آبی شدید باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

فیلم، نشان می دهد که مهم ترین راه های پیشگیری بیماری های تنفسی ویروسی، رعایت بهداشت دست و استفاده از ماسک در فضاهای بسته و آنفولانزا در افراد مبتلا به نقص ایمنی، ام اس و برخی بیماری های مزمن عصبی، مزمن تنفسی، کبدی، کلیوی، سکته مغزی، بیماری های مزمن قلبیافراد مبتلا به قند خون بالا، زنان باردار و کودکان شدیدتر هستند، بنابراین تزریق واکسن آنفولانزا در این گروه از افراد بسیار ضروری است.

رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون از مهم ترین عوامل پیشگیری از آنفولانزا هستند

کادری با بیان این مطلب انطباق با پروتکل ها و واکسیناسیون مهمترین عامل در جلوگیری از روند افزایش شیوع آنفولانزا وی تاکید کرد: توصیه می شود سالمندان بالای 65 سال، فرزندان زنان باردار و مبتلایان به بیماری های قلبی، ریوی، کلیوی و آسم، دیابت، نارسایی قلبی، بیماران دیالیزی، بیماران شیمی درمانی و افراد دارای نقص ایمنی بیمار باشند. با آنفولانزا تزریق سریعتر واکسن

وی در پایان به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت فعلی ویروس کرونا در کشور پایدار است اما باید دید در ماه های آینده سویه های در گردش این بیماری چگونه خواهد بود اما با

باید بگویم؛ بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۷۷۷ نمونه آنفولانزا در کشور مثبت اعلام شده و در هفته گذشته از ۳ هزار و ۱۷۵ نمونه، هزار و ۹۹۹ مورد به‌عنوان نمونه ثبت شده است. مثبت از نظر آنفولانزا.. از ابتدای سال جاری در کشور بین 30 تا 40 مورد مرگ ناشی از آنفولانزا ثبت شده است که تنها یک مورد مرگ در گروه سنی زیر 5 سال ثبت شده است.


بیشتر بخوانید:

ما هنوز آنفولانزا را تمام نکرده ایم/ آنفولانزا را جدی بگیرید

کمبود سرم و آنتی بیوتیک به دلیل شیوع زودهنگام آنفولانزا/مسئول کیست؟!

کاهش گردش ویروس آنفولانزا در کشور در هفته های آینده


رشد آنفولانزا در کشور در ماه های آینده!/ روند افزایش آنفولانزا در کودکان در هفته های آینده


شیوع زودهنگام آنفلوانزا در کشور نگران کننده است

آنفولانزا فروکش کرد

سرماخوردگی و آنفولانزا چه تفاوت هایی دارند؟

رعایت پروتکل بهداشتی همچنان در دستور کار مسئولان قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید