مهم ترین درمان برای کک و مک کرم ضد آفتاب/ارائه درمان های خانگی موثر برای این مشکل پوستی است


ساعت: 17:34
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883335

هیده شجاعی با بیان اینکه یکی از مهم ترین درمان های کک و مک ضد آفتاب است، تصریح کرد: نور خورشید این لک ها را روی پوست پر رنگ می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی شجاعی متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: کک و مک لکه های کوچک و متعددی روی پوست هستند که برای افراد خوشایند نیست و برای رفع آن تلاش می کنند.

وی ادامه داد: برخی از این لکه ها ژنتیکی هستند و در 2 تا 3 سالگی ظاهر می شوند.

شجاعی افزود: یکی از مهم ترین عوامل ایجاد کک و مک نور خورشید، پیری و لکه های کبدی است که با افزایش سن ظاهر می شود.

این متخصص با بیان اینکه یکی از مهم ترین درمان های کک و مک، ضد آفتاب است، تصریح کرد: نور خورشید این لکه های پوستی را پرتر و شدیدتر می کند، بنابراین حتما هر 3 تا 4 ساعت یکبار از ضد آفتاب استفاده کنید.

وی با تاکید بر اینکه کرم های حاوی هیدروکینون و کوجیک اسید می توانند در رفع این مشکل پوستی مفید باشند، گفت: کرم هایی با غلظت کم این دو ماده بدون نسخه قابل خریداری هستند اما با غلظت بالاتر نیاز به تجویز پزشک دارند.

شجاعی لیزر را یکی از درمان های کک و مک بیان کرد و افزود: این درمان اگرچه تا حدودی موثر است اما عوارض ناشی از عفونت بسیار زیاد و هزینه آن نیز بالاست.

این متخصص با اشاره به اینکه درمان های خانگی برای کک و مک پیچیدگی و ماندگاری بسیار کمتری دارند، گفت: درمان های خانگی بسیاری برای این عارضه پوستی وجود دارد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما چندین درمان خانگی برای کک و مک ارائه می دهیم که در درازمدت جواب می دهد، اما مهم ترین نکته درمانی استفاده مداوم از ضدآفتاب است چرا که نور خورشید شرایط را بدتر می کند.


ماسک با عسل و دارچین

یکی از ماسک هایی که برای رفع کک و مک توصیه می شود ماسک با عسل و دارچین است. برای تهیه آن باید یک قاشق چایخوری عسل را با مقدار کمی دارچین مخلوط کنید. می توانید مقداری آب لیمو نیز به این مخلوط اضافه کنید. اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس صورت خود را بشویید. از این ماسک هر چند روز یک بار استفاده کنید تا در طول زمان اثری ایجاد کنید.


ماسک لیمو ترش

لیمو ترش پوست را سفید کرده و اثر لک را کاهش می دهد. آب لیمو را روی پوست بمالید و بعد از دو دقیقه با آب بشویید و خشک کنید، پس از چند روز کک و مک ها محو می شوند.


درمان کک و مک با روغن کرچک

روغن کرچک در رفع این مشکل پوستی موثر است. برای استفاده از آن باید مقداری پنبه را در آن آغشته کنید و هر شب قبل از خواب روی پوست بمالید. صبح صورت خود را خوب بشویید تا تمام چربی پوست پاک شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید