درمان کک و مک برای کودکان زیر سن بلوغ توصیه نمی شود / بهبود اگزمای پوستی سال ها طول می کشد


ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840574

حسین شعبان زاده گفت: درمان کک و مک برای کودکان زیر سن بلوغ توصیه نمی شود و معمولا این درمان ها به بعد از بلوغ موکول می شود و تنها راه درمان این بیماری محافظت از پوست کودکان با ضد آفتاب تا حد امکان است. نور خورشید و از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین شعبان زاده، متخصص پوست و مو در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: درمان کک و مک در کودکان زیر سن بلوغ توصیه نمی شود و معمولا این درمان ها به بعد از بلوغ موکول می شود و تنها راه درمان این بیماری محافظت از پوست کودکان با ضد آفتاب تا حد امکان در مقابل آفتاب قرار نگیرید. روشن کنید و از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.
وی افزود: تیرگی زیر چشم منشا ارثی و عصبی دارد، درمان آن سخت است و برای رسیدن به نتیجه باید از چندین روش درمانی استفاده کرد. تیرگی پوست صورت اگر ارثی باشد درمان نیست، اما اگر از قبل روشن باشد و سپس با استفاده از برخی داروهای روشن کننده تیره شده باشد می تواند رنگ پوست را به حالت اولیه بازگرداند.
این متخصص پوست گفت: شلی و نازک شدن پوست نیز ارثی است، اما بهترین راه برای پیشگیری از این عارضه پیشگیری از آن با استفاده از کرم های ضد آفتاب، مرطوب کننده ها در طول روز، شست و شوی بسیار کم پوست و سایر اقدامات بر اساس سن مردان است. “
شعبان زاده خاطرنشان کرد: اگر صورت کودک دچار آفتاب سوختگی شود، گاهی لکه های ریز روی پوست او ظاهر می شود، در صورت استفاده از مرطوب کننده ها تا ماه ها یا سال ها این لک ها برطرف می شود.
وی افزود: حساسیت های آلرژی پایدار است و بهتر است هنگام استفاده از دستکش استفاده شود تا از بازگشت آلرژی جلوگیری شود.
این متخصص پوست گفت: درمان ترک در بارداری معمولا سخت است و درمان دائمی و قطعی برای آن پیدا نشده است و برای کاهش اثر این ترک ها می توان از برخی کرم ها و روغن ها استفاده کرد.
شعبان زاده تاکید کرد: نوعی اگزما به نام پمفولیکس وجود دارد که درمان آن سخت است، معمولا این نوع اگزما هم منشأ ارثی دارد و هم منشأ عصبی، دارویی که بتواند برای درمان این بیماری خوب عمل کند وجود ندارد اما می توانید به پزشک مراجعه کنید. تا زمانی که یکی از آنها تاثیر بهتری بر بیماری داشته باشد.
او گفت: “اگزما به دلیل منشأ ارثی و عصبی، ممکن است سال ها طول بکشد تا بهبود یابد. تنها با استفاده از داروهای مختلف و استفاده از کرم ها تا حدودی می توان آن را کنترل کرد، اما ممکن است عود کند و نیاز به عود، درمان داشته باشد.” .


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید