رئیس فراکسیون جمعیت مجلس: در 90 سال گذشته از میانگین 7 فرزند به دو فرزند رسیده ایم/ حداقل ده ها سال طول می کشد تا این اشتباه استراتژیک جبران شود.

رئیس فراکسیون جمعیت مجلس: در 90 سال گذشته از میانگین 7 فرزند به دو فرزند رسیده ایم/ حداقل ده ها سال طول می کشد تا این اشتباه استراتژیک جبران شود.

فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون حمایت از جمعیت و خانواده با بیان اینکه مشکلات جدی کاهش جمعیت کشور یک شبه به وجود نیامده و می خواهیم یک شبه درمان شود، گفت: قطعا راه کاهش زاد و ولد از حد متوسط ​​است. از 7 تا 2 فرزند در 90 سال گذشته صرف وقت و هزینه می شود.کار عظیم و مفصل رسانه های داخلی و بین المللی که انجام شده است را نمی توان به یکباره تغییر داد و حداقل ده ها سال طول می کشد تا برگردیم و جبران شود. برای این خطای استراتژیک

رئیس فراکسیون حمایت از جمعیت و خانواده تصریح کرد: مشکلات جدی کاهش جمعیت در کشور یک شبه به وجود نیامده و می خواهیم یک شبه آن را درمان کنیم. و نخبگان، منطقه و دانشگاه، خانه و جامعه با پدیده سالمندی، تک فرزند و پیامدهای وحشتناک آن مخالفند.

متن یادداشت فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین با عنوان “انتظار طلای المپیک از نوزاد یک ساله” به شرح زیر است:

«قانون حمایت از خانواده و جوانان با وجود جنگ روانی مخالفان با سیاست جمعیتی کشورمان با پیگیری و نظارت مجلس و حمایت بخشی از دستگاه دولتی یک سال است که وجود دارد. حدود 35 درصد آن اجرا شده است، علیرغم اینکه طبق اعلام مسئولان ذیربط، میانگین اجرای برنامه توسعه در 6 دوره گذشته حدود 30 درصد است.

البته مسیر طی 90 سال گذشته برای کاهش تعداد کودکان از میانگین 7 کودک به دو فرزند با صرف وقت و هزینه هنگفت و کار مفصل رسانه ای داخلی و بین المللی به یکباره قابل تغییر نیست و حداقل ده ها زمان نیاز دارد. برای معکوس کردن و جبران این خطای استراتژیک. بی شک تلاش و مجاهدت فراوان، آموزش و لزوم تغییر بسیاری از نگرش های منفی که در شعور ملت نسبت به مقوله ازدواج، زایمان، فرزند پروری، احترام به مادری و پدری و همسری در این عرصه نقش بسته است، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. .

قانون حمایت از خانواده و جوانان پس از سال ها ناآرامی در این حوزه تصمیمی راهبردی است که با عزم مجلس یازدهم در راستای فریاد بلند رهبر معظم انقلاب و دلواپسان آینده کشور ملغی شد. کشور. قانون بر اساس آنچه روی میز مجلس و دولت برای اجرای آن بود نوشته شد. یک سال فعالیت شبانه روزی و کار کارشناسی در کمیسیون مشترک جوانان مجلس با حضور نخبگان، کارشناسان، مسئولان و نمایندگان بند به بند انجام و در نهایت با تصویب نمایندگان به دولت ابلاغ شد. البته با وجود اهمیت و حساسیت فراوان این قانون و نقش کلیدی آن در حوزه جمعیت، هنوز بودجه آن پرداخت نشده و برخی وزارتخانه ها هنوز به اهمیت آن و اقدامات کم و کند خود در این راه پی نبرده اند. اجرای وظایفشان اصلاً مطلوب نیست.

برای رسیدن به هدف نهایی و نجات کشور از بحران بزرگ جمعیتی و تحقق شرایط مساعد راه درازی در پیش است اما زمان اندک، از این رو انتظار و درخواست ما از مسئولان و سیاستمداران کشور سرعت بخشیدن به آن است. اجرای هر یک از مفاد این ماده 73 قانون در اسرع وقت. این قانون جدید است و با اینکه نزدیک به یک سال از تصویب آن می گذرد، اخیراً سیاستمداران و بودجه نویسان دولتی یادشان افتاد که بودجه لازم برای آن را – در قانون بودجه – اختصاص دهند! چرخ های این قانون همچنان نیاز به روغن کاری دارد تا تمامی اجزای آن در تمامی بخش ها به طور دقیق، صحیح، منظم و هماهنگ عمل کرده و اثر مطلوب را داشته باشد. البته این امیدواری وجود دارد که اکنون نیز با اجرای حدود 35 درصد قانون در سال اول، شاهد توقف سقوط قطار جمعیتی کشور در سیاهچاله باشیم و جامعه ایران در لبه سیاه چاله نگه داشته شود. پرتگاه جمعیتی

آنچه در حال حاضر مهم و حیاتی است، شناخت شرایط جمعیتی و عوامل موثر در حوزه جمعیت و تحلیل دقیق وقایع بر اساس واقعیت های جامعه، کنترل شرایط اقتصادی و ارتقای سطح زندگی مردم است. مردم، به عنوان تمرکز بر اجزای اساسی زندگی مردم به عنوان مثال. تامین برق، مسکن، کمک به ازدواج و رفع موانع فرزندآوری و فرزندپروری موجب ارتقای سلامت مادر و کودک، تامین آرامش و امنیت از جنبه های مختلف، تربیت و فرهنگ پذیری و ترویج صحیح و صحیح سبک زندگی ایرانی – اسلامی و الگوهای موفق استحکام خانواده است. حمایت از زوج های جوان، دانشجویان و دانشجویان.

مردم عزیز؛ مشکلات کاهش شدید جمعیت در کشور یک شبه ایجاد نشد و می خواهیم یک شبه آن را درمان کنیم. ما کاهش شدید جمعیت داشتیم و قانون جوانان توانست در عرض یک سال میزان این کاهش را کاهش دهد. در این برهه تاریخی نیازمند تعیین دگم ملی و جهانی در همه سطوح حکومتی، زیرساختی، راهبردی و عملیاتی کلان و خرد، مردمی و نخبگان، ناحیه و دانشگاه، خانه و جامعه در برابر پدیده سالمندی، تک فرزندی هستیم. و عواقب وخیم آن

این یک قانون راهبردی جدید است که انشالله در بهار شکوفه های آن در راه است و در این راستا نیازمند حمایت جدی مسئولان، مردم و علاقمندان هستیم تا در جامعه و آینده عزیزان نتیجه داشته باشیم. کشور. ملموس و عینی شود. بی شک برای بهبود و اجرای کامل این قانون از هرگونه پیشنهاد، راهکار و انتقاد سازنده استقبال می کنیم تا بتوانیم برای جوانان ایران عزیز گام های بلندتری برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید