بازسازی قدرت نظامی روسیه 10 سال طول می کشد


ساعت: 06:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1920929

مقامات اوکراینی می گویند که ممکن است 10 سال طول بکشد تا روسیه تلفات و تجهیزات نظامی خود در جنگ اوکراین را بازیابی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الکساندر رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین شامگاه جمعه با استناد به گزارش های اطلاعاتی ناتو مبنی بر اینکه خسارات نظامی روسیه در جنگ با اوکراین بسیار قابل توجه بوده است، گفت: حداقل پنج سال یا حتی یک دهه طول می کشد تا روسیه بتواند نیروی انسانی و تجهیزات نظامی را تامین کند. و ظرفیت موشکی آن را بازیابی کند.

به گفته الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، ذخایر موشکی روسیه برای سه تا چهار حمله گسترده دیگر علیه اوکراین کافی است.

رزنیکوف پیش از این مدعی شده بود که ارتش روسیه با کمبود تسلیحات با دقت بالا از جمله موشک های بالستیک اسکندر مواجه است، زیرا از بیشتر زرادخانه موشکی با دقت بالا خود در جنگ اوکراین استفاده کرده است.

به گفته مقامات اوکراینی، روسیه هنوز حدود 6980 موشک اس-300 تبدیل شده و در مجموع 801 موشک کروز پرتاب شده از هوا در اختیار دارد.

کریل بودانوف، رئیس سازمان اطلاعات اوکراین، در 29 دسامبر (8) گفت: ذخایر موشکی هوایی، دریایی و زمینی روسیه از زمان آغاز جنگ بین 87 تا 73 درصد کاهش یافته است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط ستاد کل ارتش اوکراین، روسیه از آغاز جنگ اوکراین در فوریه امسال بیش از 3000 تانک، 6000 خودروی زرهی زرهی و 105000 نظامی را از دست داده است.

دیدگاهتان را بنویسید