کاهش استرس؛ این مهم ترین درمان برای تبخال است


ساعت: 09:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907723

شعبان زاده اولین راه ورود ویروس تبخال به بدن را از طریق مجاری تنفسی و دهانی بیان کرد و گفت: این ویروس در دوران کودکی وارد بدن شده و باعث ایجاد یک سری زخم های دهانی و تب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین شعبان زاده متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: تبخال یکی از بیماری های ویروسی است که معمولا از طریق پوست وارد بدن می شود.


وی اولین راه ورود ویروس تبخال به بدن را از طریق مجاری تنفسی و از طریق دهان بیان کرد و تصریح کرد: این ویروس در دوران کودکی وارد بدن شده و باعث ایجاد یک سری زخم های دهان و تب می شود.


شعبان زاده گفت: پس از کنترل بیماری توسط سیستم ایمنی یا دارو، ویروس از بدن خارج نمی شود و به طور مخفیانه در انتهای عصبی اطراف دهان پنهان می شود و زمانی که سیستم ایمنی بدن به دلایلی مانند استرس ناگهانی ضعیف شود، طول می کشد. فرصتی برای رسیدن به سطح پوست می آید و باعث ایجاد تاول های کوچکی می شود که به عنوان زخم های سرد شناخته می شوند.


این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: همچنین زمانی که فرد مبتلا به بیماری هایی مانند کرونا، آنفولانزا، بدخیمی و سرطان و غیره باشد، این ویروس خود را نشان می دهد، ویروس تبخال می تواند تا آخر عمر و هر بار در بدن باقی بماند. یک بار نشان داده می شود.


وی گفت: ویروس تبخال معمولا در اطراف دهان متمرکز می شود و گاهی در ناحیه تناسلی ظاهر می شود که به تبخال تناسلی معروف است.


شعبان زاده خاطرنشان کرد: زمانی که ویروس به سطح پوست منتقل می شود فعالیت بالایی دارد و اگر یخ روی آن قرار گیرد فعالیت آن کاهش می یابد و از انتشار تاول جلوگیری می کند و به بدن فرصت می دهد تا این ویروس را از بین ببرد. برداشتن محل تبخال می تواند یکی از راه های درمان آن باشد، اما به تنهایی کافی نیست.


این متخصص پوست، مو و زیبایی ادامه داد: زمانی که تبخال می ترکد یا حتی بدون دستکاری، برخی از باکتری های اطراف دهان و بینی که فرصت طلب هستند، وارد تبخال شده و باعث عفونت ثانویه می شوند و به همین دلیل بیشتر تبخال ها دچار عفونت ثانویه می شوند. که به آن تب زرد می گویند


وی با تاکید بر اینکه کاهش استرس یکی از مهم ترین راه های درمان تبخال است، خاطرنشان کرد: استفاده از کرم های غیرفعال کننده ویروس علاوه بر خنک کننده تبخال می تواند موثر باشد و طبق نظر پزشک، قرص های تبخال نیز برای درمان تبخال موثر است. این ویروس.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید