احتمال 2 موج جدید کرونا در فصول سرد سال وجود دارد


ساعت: 04:40
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1893986

دبير كميته علمي ملي كرونا توضيحاتي را درباره موضوعات مطرح شده در نشست اخير كميته علمي ملي كرونا ارائه كرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا جیاماتی با اشاره به بررسی داروهای پاکلووید و مولنوپیراویر پس از ارائه گزارش گروه اقتصاد سلامت در جلسه کمیته علمی، اظهار کرد: بر اساس مطالعات اخیر در معتبرترین مجلات دنیا در مورد اثرات این داروها، بررسی های زیادی انجام شده است. انجام شد و مقرر شد مسیر قانونی آن طی شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته علمی ملی کرونا در هفته جاری افزود: آخرین گزارش‌های مربوط به کرونا در جهان و ایران بررسی شد و مشخص شد که در اکثر کشورهای دنیا میزان ابتلا، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کرونا در حال کاهش است. اگرچه چندین کشور از جمله کره جنوبی، ژاپن و استرالیا افزایش این بیماری را گزارش کرده اند، اما باز هم روند بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در حال کاهش است.

جیاماتی با بیان اینکه سویه غالب کرونا در اکثر کشورهای جهان BA.5 است، افزود: سویه جدید BA.2.75 در هند شناسایی شده و روند ابتلا به آن افزایش یافته است، اما میزان مرگ و میر این سویه افزایش نداشته است. افزایش یافته، اما گسترش یافته است.باروری بالایی دارد و بسیار شبیه به BA.5 است. سویه BA.5 مرگ و میر بالایی ندارد و عوامل مختلفی از جمله گسترش واکسیناسیون، مصونیت ناشی از عفونت در امواج قبلی کرونا در این فرآیند تاثیر دارند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: خوشبختانه در کشور شاهد افزایش واکسیناسیون هستیم، اما لازم است همه واجدین شرایط این واکسن را دریافت کنند چرا که با فصول سرد مواجه هستیم و احتمال واکسیناسیون وجود دارد. دو موج بیماری در طول ماه ها بقیه ایام سال دارد; بنابراین توصیه ما تزریق یادآور و افزایش ایمنی ارگانیسم در جامعه است.

دیدگاهتان را بنویسید