اوتیسم آمیکرون و احتمال یک بحران / واکسیناسیون جدید. مهمترین عامل در پیشگیری از موج جدید کرونا

ساعت: 08:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792917

از آنجایی که Omicron این روزها در قاره آفریقا بیداد می کند و در بیش از 80 کشور گزارش شده است، می تواند وارد ایران شود و بحران جدیدی ایجاد کند، وضعیتی که به گفته

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ با توجه به رنگ بندی جدید تاج، با عبور کامل کشور از خط الراس پنجم تاج، هیچ شهری به رنگ قرمز و نارنجی نیست. در سیستان و بلوچستان همه شهرها آبی پوش شده اند. قبل از آن وضعیت زابل زرد بود که آن هم به آبی تغییر کرد. پدر

به لطف روند بسیار خوب واکسیناسیون دولت سیزدهم و رعایت پروتکل های بهداشتی، بدون شک این موضوع تاثیر زیادی روی او گذاشته است، اما این روزها خبر از سویه جدیدی از این ویروس ناخوشایند در دنیا به گوش می رسد و زنگ خطر به صدا درآمده است.

از ابتدای سال جاری با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور شاهد وضعیت خوبی در خصوص تاج بودیم و بسیاری از شهرها در آب بودند اما ناگهان موج جدیدی به راه افتاد و دلتا به وجود آمد و وضعیت کشور به بحرانی تبدیل شد که امکان ایجاد شرایط فاجعه‌بار برای آمیکرون وجود دارد.

بنابراین، با توجه به گسترش آمیکرون (تاج آفریقای جنوبی) در بیش از 80 کشور جهان، با تاکید بر کنترل های مرزی سخت، همچنان به مراقبت های بهداشتی نیاز است و واکسیناسیون ممکن است بهترین سپر در برابر تاج و جهش های آن از جمله سویه جدید باشد. .

اهمیت کنترل مرزها و رعایت پروتکل های بهداشتی

مجید سرتیپی، اپیدمیولوژیست در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بر اساس گزارش آمیکرون، برخی از کشورهای همسایه از جمله پاکستان در خطر ورود به ایران هستند که با کنترل مرزها و رعایت پروتکل اقدام می کنند. “بهداشت بیش از هر زمان دیگری است.

وی افزود: شواهد نشان می دهد که این سویه در مقایسه با دلتا بسیار مسری است. بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، علائم آن کمی خفیف تر است و ما خوشبین هستیم که مانند سویه قبلی مشکلی در جهان ایجاد نکند، اما آمیکرون نیز یک ویروس است و توانایی جهش در آن، یک جهش جدید را دارد. با قدرت انتقال بسیار بالا می تواند علائم شدیدتری ایجاد کند که در این صورت کل دنیا دچار مشکل می شود.

b179b409 4a08 4804 a1d7 df0e8c5875f5 خبر خاکستری
تاثیر واکسن ها بر آمیکرون

وی گفت: شرایط نشان داده است که واکسن‌های کرونا در پیشگیری از شیوع ویروس موثر هستند، حتی روی آمیکرون نیز موثر هستند، بنابراین توصیه می‌کنم مردم از این واکسن استفاده کنند.

وی افزود: افرادی که دو نوبت واکسن کرونا دریافت کرده اند، با توجه به سن و نوع واکسن طبق ضوابط اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، می توانند برای دریافت نوبت سوم در مراکز اجتماعی که در صورت ورود واکسن جدید وارد کشور شود، مراجعه کنند. آلوده نیست “یا اگر آلوده هستید علائم شدیدی ندارید.

به گفته سرتیپ، قبل از ورود دلتا به کشور، همه چیز امن و امان بود و وضعیت در بسیاری از شهرها آبی یا زرد بود، اما دلتا ناگهان منفجر شد و در عرض چند روز شاهد افزایش شدید موارد مثبت بودیم، احتمالاً برای آمیکرون لت. همین اتفاق می افتد

قبل از ورود به موج جدید باید از آن جلوگیری کرد

وی تاکید کرد: قبل از اینکه وارد چنین موجی شویم باید از آن جلوگیری کنیم که بسیار ساده است. اگر پروتکل‌ها را رعایت کنیم، همه ماسک بزنند و مرتب دست‌هایمان را بشوییم، قطعا از بروز بحران جلوگیری می‌کند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در شرایطی که در شرایط همه گیر هستیم، ماسک باید استفاده شود، این یک قانون است و همه باید آن را رعایت کنند. پروتکل های دیگری مانند شستن دست ها، فاصله اجتماعی، تهویه مناسب داخل خانه نیز باید رعایت شود تا مشکلی ایجاد نشود.

7071075e 986f 4b7f bded 222b22c328f1 خبر خاکستری

واکسیناسیون؛ مهمترین عامل در جلوگیری از موج جدید

وی اذعان داشت: مهم ترین عامل برای جلوگیری از موج جدید واکسیناسیون این است که به مردم توصیه می شود برای واکسن مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید