راه اندازی پیک آمیکرون در کشور/ تمامی شهرستان ها باید آمادگی مقابله با پیک آمیکرون را داشته باشند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد فرماندهی کل استان گفت: در حقیقت.

وی افزود: اگرچه آمیکرون ضعیف‌تر از دلتا است، اما تجربه سایر کشورهایی که قبل از ایران درگیر این کشور تاج بوده‌اند نشان می‌دهد که با توجه به احتمال شیوع بیشتر بیماری، اوج بیماری به‌طور ناگهانی و سریع رخ می‌دهد. “

جمالیان با بیان اینکه تصمیمی در سطح کشور برای محدودسازی و تعطیلی اصناف و مشاغل وجود ندارد، افزود: بر اساس این تصمیم لازم است با رعایت پروتکل ها همکاری بین مردم افزایش یابد تا وضعیت به سمت درستی پیش نرود. جهت .بنابراین رعایت پروتکل ها باید یک وظیفه همگانی تلقی شود و همه را ملزم به رعایت آن دانست.لازم به ذکر است که تعداد مشاهدات و نقاب زنی ها نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته است اما همچنان با حد مطلوب فاصله دارد. وضعیت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، پیک آمیکرون در کشور آغاز شده است و در اکثر استان ها تمایل به افزایش بیماری عروق کرونر وجود دارد. بنابراین باید رصدهای بیشتری صورت گیرد چرا که اگر این کار انجام نشود مشکلات جدی در استان ایجاد می کند. در حال حاضر تمامی شهرستان های استان نیز متعهد به آمیکرون هستند و باید آمادگی مواجهه با پیک احتمالی آمیکرون را داشته باشند.

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان تصریح کرد: تا امروز 94.4 درصد از جمعیت هدف بالای 12 سال دوز اول، 86.1 درصد دو دوز و 28.6 درصد سه نوبت واکسن خود را دریافت کرده اند. البته تزریق دوز سوم آنطور که انتظار می رفت انجام نشد زیرا انتظار می رفت افراد بیشتری برای تزریق دوز سوم مراجعه کنند.

جمالیان افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا تزریق نوبت سوم (یادآوری) برای افراد حاضر در مراکز اجتماع به ویژه خوابگاه ها، خوابگاه ها، دانشگاه ها و مدارس اجباری شود و افرادی که به قانون اعتراض دارند غیبت غیر موجه باشد. همچنین تداوم این قانون برای صنایع بزرگ ضروری است.

علیمحمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز درباره آمار رشد تاج ها نسبت به هفته های چهارم و سوم دی ماه توضیح داد: افزایش) و هر دو هفته یک مورد گزارش می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید