موردی از بستری شدن بیماران مبتلا به آمیکرون در استان مارکاسی نداشته ایم / کلینیک امام رضا (ع) مرکز اصلی تست آمیکرون در استان

زمان: 09:03:00
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800352

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد؛

قربانی با بیان اینکه تمامی بیماران مبتلا به امیکرون در استان مرکزی به صورت سرپایی درمان می شوند و تاکنون در بیمارستان بستری نشده ایم، گفت: فراوانی این وضعیت بسیار خفیف و گذرا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یاسر گوربانی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب , در خصوص ابتلا به بیماری امیکرون در استان مرکزی گفت: تاکنون 52 مورد ابتلا به امیکرون در استان تایید شده است اما با توجه به ویژگی های این بیماری. نوعی بیماری که مانند سرماخوردگی است، بسیاری از افراد با این تصور که سرماخورده اند اصلا به پزشک مراجعه نمی کنند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر به دلیل اینکه نمونه تاج هایی که برای تست اومیکرون ارسال می شود به صورت تصادفی است بنابراین قطعا افراد بیشتری تحت تاثیر این نوع تاج قرار می گیرند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه تمامی بیماران مبتلا به امیکرون در استان به صورت سرپایی درمان می شوند و تاکنون در بیمارستان بستری نشده ایم، گفت: میزان بروز این بیماری بسیار خفیف و گذرا است اما همچنان ادامه دارد. نیاز به گوش دادن به زنگ در بیشتر بیماران مبتلا به این سمت تاج باید اقدامات لازم را انجام داد.

قربانی گفت: کیت های تشخیصی آمیکرون در استان وجود دارد و مرکز اصلی این آزمایش درمانگاه امام رضا (ع) اراک است. اما برای تایید نهایی نتایج آزمایش به آزمایشگاه پاستور در تهران ارسال می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید