افزایش پرش آمیکرون در مرکز شامل 8 شهر / 60 درصد بیماران سفر کرده اند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به افزایش شدید ویروس آمیکرون کرونا در استان گفت: این افزایش در اکثر شهرستان های استان آغاز شده و دغدغه اصلی افراد تحت پوشش است. 12 و بیماران واجد شرایط هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به درصد واکسیناسیون در استان گفت: 94.3 درصد از جمعیت هدف استان دوز اول، 85.6 درصد دوز دوم و 24.4 درصد نوبت سوم واکسن دریافت کردند. دوز دوم بسیاری از افراد در اواخر شهریور و اوایل مهرماه، در روزهای آینده شاهد افزایش سریع دوز سوم واکسن خواهیم بود.

جمالیان با بیان اینکه تاکنون 62 مورد آمیکرون در استان شناسایی شده است، گفت: به استثنای فراهان، شازند، هنداب و زرندیه در سایر شهرستان های استان این طرف تاج پیدا شده است. بدین ترتیب از 63 مورد، بیشترین تعداد با 36 مورد در اراک و پس از آن آشتیان با 8 مورد، ساوه با 6 مورد، کمیجان با 4 مورد، محلات با 4 مورد، تفرش با 3 مورد، دلیجان و خمین با یک مورد قرار دارند. هر مورد . .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به تشریح تعداد مبتلایان به ایمیکرون در هفته اول تا سوم دی ماه پرداخت و گفت: در هفته اول 4 مورد، در هفته دوم 11 مورد و در هفته سوم داشتیم. 48 مورد از این نوع تاج و تنها 2 مورد بستری در بیمارستان. لازم به ذکر است که 60 درصد این افراد در روزهای اخیر به سفر رفته اند. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هفته سوم دی ماه به 274 مورد و در هفته دوم دی ماه به 194 مورد رسیده است.

وی هشدار داد: پیش بینی می شود تا دو هفته دیگر تعداد بستری های ناشی از آمیکرون در استان افزایش یابد و از این پس باید چاره اندیشی شود. ما همچنین بسیار نگران هستیم که کادر پزشکی درگیر این بیماری شوند و به سایر پزشکان و پرستاران فشار بیاورند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانش آموزان زیر 12 سال هستند و واکسن دریافت نکرده اند، باید در مدارس حساسیت بیشتری وجود داشته باشد و اگر فردی مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب است، از حضور در مدارس جلوگیری شود، زیرا اگر ما غفلت، دانش می تواند دانش آموزان را بیمار کند و ما هنوز شاهد کمبود مدارس هستیم.

جمالیان ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه بیش از 3 ماه از تزریق دوز دوم واکسن معلمان می گذرد، لازم است به تزریق دوز یادآوری (سوم) توجه ویژه ای شود.

جمالیان گفت: ادارات موظف شوند در صورت امکان جلسات را به صورت غیرحضوری یا به تعداد بسیار کم برگزار کنند. همچنین نیاز است مردم و اصناف حتی الامکان پروتکل های امروز را رعایت کنند تا در روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید محدودیت ایجاد نکنیم.

او گفت: «این اشتباه است که فکر کنیم آمیکرون ضعیف است.

جمالیان گفت: هم اکنون آزمایشات مربوط به آمیکرون در استان در حال انجام است و مشکوکان می توانند به کلینیک های آزمایشی مربوطه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید