ویروس آمیکرون تا 200 ساعت دوام می آورد / آمیکرون در کودکان بدتر به نظر می رسد

زمان: 09:23
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1805628

محمدمهدی زرگران گفت: ماندگاری ویروس آمیکرون تا 200 ساعت است و این نکته قابل توجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در گفتگو با گلستان ما محمدمهدی زرگران گفت: وارد ششمین قله تاج شده ایم و سرعت تولید مثل در این قله بسیار مشکل ساز است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: ماندگاری ویروس آمیکرون تا 200 ساعت است و این مشکل نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد.

زرگران گفت: در سویه آمیکرون در سنین بالا شاهد اشکال خفیف تری از بیماری هستیم و گاهی به دلیل بیماری عروق کرونر قلب و تشدید بیماری، کودکان در مراکز درمانی بستری می شوند که در سویه های قبلی برعکس بود. “

وی گفت: بسیاری از بیماران در این زمینه به صورت سرپایی درمان می شوند و نیازی به داروهای ضد ویروسی ندارند و افرادی که نیاز به رمدسیویر دارند در مراکز ما به صورت بیماران موقت درمان می شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: این ویروس نیازی به سفازولین و آنتی بادی ضد باکتری ندارد، بلکه ویروسی است و در صورت استفاده بی مورد از این عوامل ضد باکتریایی، مقاومت این ویروس ها بیشتر می شود و پزشک مجبور به تجویز داروهای قابل استفاده مجدد می شود.

زرگران تاکید کرد: افرادی که واکسینه نشده اند باید قرنطینه دو هفته ای را پشت سر بگذارند و شرایطی فراهم شود تا بتوانیم از شیوع ویروس کرون جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید