بحران تورم در ایالات متحده بدتر از آن چیزی است که به نظر می رسد

زمان: 00:50
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784352

هیل یکشنبه شب گفت که ایالات متحده، بزرگترین اقتصاد جهان، تورم بی سابقه ای را در دولت بایدن در شش ماه گذشته تجربه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هیل، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، محبوب ترین شاخص برای اندازه گیری تورم، نشان می دهد که قیمت کالاها و خدمات مصرف کننده در ایالات متحده از اکتبر 2020 تا اکتبر سال جاری 6.2 درصد افزایش یافته است. این بالاترین افزایش در نزدیک به 31 سال گذشته است.

داده های شاخص قیمت مصرف کننده از اداره سرشماری ایالات متحده نیز نشان می دهد که تقریباً تمام جنبه های اقتصاد ایالات متحده تحت تأثیر تورم قرار گرفته است.

بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده، قیمت شیر ​​17 درصد، تخم مرغ 42 درصد و خدمات انرژی بیش از 11 درصد افزایش یافته است.

بدتر از آنچه که گزارش شاخص قیمت مصرف کننده می گوید این است که بر اساس برآورد دقیق تر صنایع کلیدی، میلیون ها خانوار ایالات متحده، به ویژه آنهایی که به دنبال خرید کالاهای گران قیمت مانند خودرو یا خانه هستند، بیشتر تحت تاثیر تورم ناشی از این موضوع هستند. که در شاخص قیمت مصرف کننده درج شده اند.

به عنوان مثال، مرکز Kelley Blue Book که بر قیمت خودروها در ایالات متحده نظارت دارد، در ماه اکتبر اعلام کرد که میانگین قیمت یک خودروی جدید از پایان سال 2020 تا کنون 5000 دلار افزایش یافته است.

به گفته مرکز آبی، این وسیله نقلیه موتوری جدید اکنون به طور متوسط ​​455000 دلار قیمت دارد که بالاترین رقمی است که تاکنون ثبت شده است.

به گزارش هیل، بحران تورم میلیون ها آمریکایی را از بازار مسکن بیرون راند و خرید اقلامی مانند خودرو را برای بسیاری از خانواده ها غیرممکن کرده است، به طوری که فروش خودرو از آگوست تا سپتامبر 7.3 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید