بحران اوکراین نمونه ای از تلاش های شکست خورده ایالات متحده است


ساعت: 22:04
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811259

وی با بیان اینکه سیاست های آمریکا برای حفظ وجهه جهان به عنوان یک ابرقدرت همیشه شکست خورده است، گفت: بحران اوکراین نمونه ای از تلاش های شکست خورده آمریکاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب این جمعه شب در جمع فرماندهان و پیشکسوتان تیپ 15 امام حسن مجتبی (ع) کربلای اهواز ضمن تجلیل از شهدای ایثار و مقاومت و تجلیل از سرداران مجاهد. و شهدای هشت سال دفاع مقدس در استان خوزستان وی با بیان رشادت های سنگرهای استان در این خطه مقدس گفت: بررسی ها نشان می دهد شکست های پی در پی دشمن نسبت به گذشته روند رو به رشدی را نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه این شکست‌ها ابعاد پنهان و پنهان زیادی دارد، گفت: تداوم شکست‌های آمریکا مرهون رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقاومت ملت ایران و جبهه مقاومت و هماهنگی است. هم افزایی نیروهای نظامی و امنیتی در منطقه».

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه آمریکا و غرب در تلاش برای احیا و ایجاد اتحادهای جدید با محوریت ناتو هستند، افزود:

حجت الاسلام والمسلمین خطیب با تاکید بر اینکه هدف ناتو از پذیرش عضویت اوکراین محاصره نظامی روسیه و چین است، تصریح کرد: اگر ناتو قدرت لازم را داشت، آمریکا می توانست در افغانستان و یمن ظاهر شود، اما در عمل این کار را انجام داد. . . شاهد تضعیف متحدان ناتو در غرب آسیا بودیم.”

وی افزود: گسترش ناتو به سمت شرق شدید است و تهدیدی جدی برای ثبات و امنیت کشورهای مستقلی است که با سلطه آمریکا در مناطق مختلف مخالف هستند.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب با بیان اینکه تمرکز قدرت در آمریکا و غرب یک حرف منسوخ شده است، گفت: آنچه امروز در وین می گذرد نشانه ای بر قدرت ایران است.

وی افزود: همان کشورهایی که مدعی ابرقدرت هستند امروز توافق کردند که باید با ایران مذاکره و توافق کنند و حقوق ایران را در عرصه های مختلف بپذیرند.

وی توسعه روابط ایران به ویژه پس از فعالیت دولت آیت الله رئیسی با کشورهای منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: این کشورها امروز از روابط بیشتر با ایران و امنیتی که غرب به آنها وعده داده است استقبال می کنند. آنها به طور فزاینده ای ناامید می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از جمله برنامه های دشمنان تلاش می کرد مردم را از انقلاب و نظام ناامید کند، گفت: البته چنین سیاستی نتیجه ای نخواهد داشت.

وزیر اطلاعات افزود: دولت مردمی و انقلابی ایران همگام با ملت در جهت توسعه و بهبود اوضاع گام برخواهد داشت و قطعاً اجازه سوء استفاده از دشمن را نخواهد داد.

وزیر اطلاعات گفت: افق بسیار روشنی وجود دارد و قطعا آینده بهتری برای ملت ایران مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید