ایالات متحده برای احیای داعش و ادامه ایجاد بحران در منطقه تلاش می کند

ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790264

دبیرکل شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا از تجزیه داعش در سوریه و عراق و پیروزی جبهه مقاومت که بر قدرت استراتژیک آن افزوده است، به شدت عصبانی است و به دنبال راهبردهای جدید است. بحران ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فیصل مقداد وزیر امور خارجه عربی سوریه که در سفری رسمی به تهران سفر کرده است، صبح امروز با دریادار علی شمهانی، نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره تحولات اخیر منطقه و روابط دوجانبه گفتگو کرد. روابط

دریادار شمهانی در تشریح وضعیت منطقه گفت: آمریکا از تجزیه داعش در سوریه و عراق و پیروزی جبهه مقاومت که بر قدرت استراتژیک این جبهه افزوده است، بسیار عصبانی است و به دنبال آن است. برای بحران های جدید.”

وی تاکید کرد: توطئه ایجاد بحران امنیتی در سوریه یک طرح آمریکایی، صهیونیستی است و ما نسبت به عواقب خطرناک آن هشدار می دهیم که می تواند به امنیت کل منطقه آسیب برساند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان بابیان اینکه اشغال هر کشوری در سوریه موجب ناامنی و خشونت خواهد شد، خاطرنشان کرد: سرنوشت هر تجاوز و اشغالگری در تاریخ چیزی جز عقب نشینی و شکست تحقیرآمیز نیست.

سخنگوی مقام معظم رهبری با محکومیت تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه، افزود: این حملات در ادامه تجاوزات وحشیانه این رژیم به فلسطین و لبنان است و مقاومت و درگیری خشونت آمیز تنها راه دفع سرطان صهیونیست ها در منطقه است.

شمانی با اشاره به روابط راهبردی ایران و سوریه در عرصه سیاسی و امنیتی، بر گسترش آن در سایر بخش‌ها به‌ویژه در حوزه اقتصادی تاکید کرد و آمادگی کامل کشورمان را در این زمینه اعلام کرد.

فیصل مک داد، وزیر امور خارجه سوریه نیز با تشکر از تهران به دلیل حمایت همه جانبه مردم و دولت سوریه، گفت: با شکست جبهه متحد علیه تروریسم و ​​ایجاد ثبات نسبی در سوریه، فصل جدیدی از همکاری های اقتصادی آغاز شده است. .

وی حضور غیرقانونی نظامی آمریکا در سوریه را نقض اصل حاکمیت و تجاوز به تمامیت ارضی این کشور دانست و افزود: آمریکا به دنبال احیای هسته های تروریستی برای جلوگیری از ثبات پایدار در سوریه است.

فیصل مقداد ادامه شرارت رژیم صهیونیستی در منطقه و تجاوزات نظامی مکرر به سوریه را مصداق واقعی تروریسم دولتی و تحریک آمیز خواند و گفت: تروریسم، تهاجم نظامی و تحریم های سرکوبگرانه نمی تواند ناقض اراده مردم سوریه برای مقابله با زور باشد. .دشمنان آفرید.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم اقتصادی قابل مبادله بین دو کشور و استقبال مردم سوریه از کالاهای با کیفیت ایرانی، خواستار افزایش حضور شرکت های دولتی و خصوصی ایرانی در بازار سوریه شد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید