انحلال پیمان سنتو و تضعیف ایالات متحده در منطقه؛ نتیجه انقلاب اسلامی/ نفوذ ایران در منطقه باعث سیاه‌نمایی دشمن در کشور شد


زمان: 08:00
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1806909

کارشناسان سیاسی می گویند: با انقلاب اسلامی ایران نه تنها نظام پادشاهی به عنوان یکی از سه رکن حاکمیت و سلطه آمریکا فروپاشید، بلکه پیمان سنتو نیز لغو شد و لغو آن به معنای رهایی ایران از چنگ ناتو است. ” .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از حوادث باورنکردنی قرون گذشته است. انقلابی که موجی از بیداری اسلامی و توسعه منطقه ای را به همراه داشت.

انقلاب اسلامی انقلابی است که معادلات جهانی را تحت تأثیر قرار داده و حوادث و تحولات آن بسیاری از تحلیل گران را شگفت زده کرده است و تأثیر این انقلاب به حدی بوده است که روزنامه تایمز نوشت: ظهور دین و انقلاب جهان و دنیای غرب را فراگرفته است. این روزنامه همچنین نوشت که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، برای اولین بار یک کشور مسلمان با موفقیت قدرت های بزرگ غربی را به چالش کشیده و تحقیر کرده است.

یحیی کمالی پور در گفتگو با راه آرمان; با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام راحل و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و همچنین تمامی جان باختگان قیام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان. ، گفت: آن را در ابعاد مختلف بررسی و تحلیل کنید.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: آنچه در ابتدای انقلاب اسلامی داشتیم و امروز به دست آوردیم قطعا قابل مقایسه نیست. ما در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانایی‌های بسیاری را در خود جمع کرده‌ایم که امروز جهان را متحیر کرده است.

وی بیان کرد: در حوزه علم و فناوری، فناوری، توان دفاعی و نظامی، دیپلماسی و به طور خلاصه محصول کار 43 نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این نشان می دهد که درصد بالایی از اهداف را داریم. در تدوین و شروع انقلاب داشتیم. ما رسیدیم.

کمالی پور گفت: امروز اگرچه مشکلاتی در کشور ما وجود دارد، اما به عنوان کشوری که در طول هشت سال دفاع مقدس با تمام دنیا جنگیده و از اول انقلاب در محاصره اقتصادی بوده است، می توان گفت که مورد هجوم بیگانگان قرار می گیرد.» دشمن در همه عرصه ها تلاش می کرد این انقلاب را به زانو در بیاورد، اما امروز توانسته ایم دوباره روی پای خود بایستیم.


4cff2572 80d3 4124 acc7 502a0450d0d6 خبر خاکستری



انقلاب ایران پناهگاه همه آزادی خواهان جهان است

این کارشناس سیاسی گفت: ما موفق شدیم این انقلاب را به دنیا برسانیم و امروز انقلاب ایران پناه و پناه همه آزادی خواهان جهان است. چه کسانی که دین دارند و تابع ارزش های دینی هستند و چه کسانی که تابع ارزش های دینی نیستند، از ارزش های انقلاب اسلامی پیروی می کنند.

وی تاکید کرد: با همه موفقیت‌هایی که در انقلاب اسلامی ایران به دست آورده‌ایم، نیازمند نگاه به اوضاع داخلی کشور هستیم تا با تلاش نخبگان، مسئولان و فرزندان این مرز و بوم به موفقیت اقتصادی دست پیدا کنیم. رزق و روزی مردم باشد.

کمالی پور خاطرنشان کرد: قطعاً اگر بتوانیم این ضعف را برطرف کنیم، در بیست قرن اخیر تنها انقلابی بوده ایم که به همه اهداف خود رسیده و از آرمان ها و اهداف خود عدول نکرده ایم.

سید جعفر کنادباشی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: انقلاب اسلامی ایران با فروپاشی نظام شاهنشاهی که به ارتش آمریکا پیوند خورده بود، توانست یکی از سه رکن بزرگ قدرت آمریکا در منطقه را از بین ببرد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: سیاست آمریکا در آن زمان بر پایه سه رژیم شاهنشاهی در ایران، رژیم سعودی در عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در اسرائیل بود و توانستند از ظرفیت های بسیار خوب ایران که بیش از آن است، بهره ببرند. دو عربستان سعودی و اسرائیل قرار بود از ایران در رقابت خود با اتحاد جماهیر شوروی سابق به خوبی استفاده کنند.

وی گفت: از سوی دیگر ایران قبل از انقلاب عضو پیمان سنتو بود. این پیمان توسط آمریکایی ها که ایران، ترکیه، پاکستان، عراق و انگلیس اعضای آن بودند، ایجاد شد و هدف آن این بود که ایران به طور غیرمستقیم تابع پیمان ناتو شود تا توانمندی های نظامی و اقتصادی ایران تحت عنوان اتحاد سنتو ایجاد شود. برای دستیابی به اهداف خود در اختیار فرماندهی ایالات متحده خواهند بود.

قندباشی گفت: با انقلاب اسلامی ایران نه تنها نظام سلطنتی به عنوان یکی از سه رکن حاکمیت و سلطه آمریکا فروپاشید؛ پیمان سنتو نیز لغو شده است و لغو این پیمان به معنای رهایی ایران از چنگال سیاست های ناتو است که الان هم اروپایی ها نگران این سیاست های ناتو هستند که یکی از مشکلات منطقه بود.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: زمانی که انقلاب دینی و اسلامی در ایران به پیروزی رسید، همه محافل مذهبی منطقه تحرکات جدیدی از خود نشان دادند، گویی آمریکایی ها به دلیل ترس از گرایشات مذهبی، بیست هزار نیروی آمریکایی مستقر در تی، عربستان را از ترس آن دین بیرون کردند. در عربستان سعودی انقلاب خواهد کرد و نیروهای آمریکایی را تهدید خواهد کرد، همانطور که در ایران انجام داد.

وی با بیان اینکه با خروج 20 هزار نیروی آمریکایی از عربستان سعودی در آن زمان، ستون دوم قدرت آمریکا در منطقه با فروپاشی ستون سوم قدرت آمریکا در منطقه یعنی اسرائیل فروپاشید، گفت: انقلاب ایران یک انقلاب بسیار است. الگوی خوبی برای مبارزه ضد صهیونیستی بود. قبل از انقلاب اسلامی در ایران، بیشتر مبارزات فلسطینی ها به شکل جنبش های مسلحانه بود. اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، شاهد اقدامات مردم فلسطین در خیابان ها بودیم.


81d0d5e7 2edb 4f0e a631 6babded17957 خبر خاکستری



انقلاب اسلامی اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین برد / فروپاشی پیمان سنتو و تضعیف آمریکا در منطقه با پیروزی انقلاب

قندباشی با بیان اینکه آنچه به نام انتفاضه و انقلاب سنگی می شناسیم متاثر از انقلاب ایران و الهام گرفته شده است، گفت: ما نقش بسیار مهمی در تقویت جبهه مقاومت در منطقه و اسطوره شکست ناپذیری اسرائیل داشته ایم. کاملا بی اعتبار بود

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: پس از این سوالات می بینیم که حضور آمریکا در منطقه کاهش یافته است زیرا پایه های قدرت آمریکا سست شده و پیمان سنتو منحل شده و آمریکایی ها در وضعیت بدی قرار دارند و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان; وی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پدیده جدیدی را در روابط بین الملل ایجاد کرده است، گفت: در زمانی که دو قدرت بزرگ شرق و غرب بودند، جمهوری اسلامی ایران موفق شد قطب سومی را در عرصه بین المللی ایجاد کند. روابط تعاملات و معادلاتی به نام اسلام و نظام اسلامی «در دنیا ایجاد کنید.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: جمهوری اسلامی ایران در واقع مظهر تجدید اراده میلیون ها انسان آزاده ای است که توانسته اند بین شرق و غرب حرکت کنند. یعنی شوروی سابق و آمریکا در حال ایجاد پدیده جدید استقلال و زیر پا گذاشتن معادلات قبلی جهانی هستند.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران علیرغم فشارها، تهدیدها، توطئه ها و جریانات استکبار، به الگویی پایدار برای ملت های آزاده در سراسر جهان تبدیل شده است، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران با وجود فشارها، تهدیدها، توطئه ها و جریانات قدرت استکباری به الگویی پایدار برای ملت های آزاده تبدیل شده است. منطقه ای یا جهانی نبود. بلکه برای خدمت به اهداف آمریکا و اسرائیل نیز موجود بود و امروز جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی و هژمونی آمریکا مواجه است.

نفوذ ایران در منطقه دلیل سیاه شدن اوضاع کشور از سوی دشمن است

وی گفت: اگرچه آمریکا و غرب در چهار دهه گذشته به دلیل تحریم هایی که ایران اعمال کرده، تلاش کرده اند ایران را کشوری ناکارآمد نشان دهند. اما ایران یکی از تاثیرگذارترین کشورهای منطقه و جهان محسوب می شود و بدون ایران، بحران های منطقه حل نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تبلیغات و جریانات، کشوری قدرتمند و تأثیرگذار در عرصه منطقه ای و بین المللی و به عنوان کشوری که می تواند شطرنج سیاسی آمریکا را زیر پا بگذارد، تلقی می شود و اکنون به الگویی برای ملت های جهان تبدیل شده است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید