سونامی سلطنتی اقتصاد ایالات متحده را فلج می کند / بی تدبیری دولت بایدن در بحران

ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792365

از آنجایی که هزاران آمریکایی در پیاده روها می خوابند، امید چندانی به کنترل ویروس کرونا در دراز مدت وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از « تیتریک » ; شرکت رسانه ای آمریکایی و مجله فوربس با اشاره به نرخ فقر در آمریکا نوشت: بر اساس آخرین آمار اداره سرشماری آمریکا، نرخ فقر در این کشور 13.4 درصد است.

این آمار نشان می دهد که 13.4 درصد از جمعیت کشور زیر خط فقر زندگی می کنند. این بدان معناست که بیش از 42.5 میلیون آمریکایی زیر خط فقر هستند.

بالاترین نرخ فقر در 10 ایالت آمریکا

20.3 درصد از جمعیت در می سی سی پی، 19.2 درصد در لوئیزیانا، 19.1 درصد در نیومکزیکو، 17.6 درصد در ویرجینیای غربی، 17.3 درصد در کنتاکی، 17 درصد در آرکانزاس، 16.7 درصد در آلاباما، 15.7 درصد در اوکلاهمالاو 2 درصد و در Tenes. 15.2 درصد آنها زیر خط فقر در کارولینای جنوبی زندگی می کنند.

رسانه آمریکایی هیل درباره سونامی ویروس کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن نوشت: روزی که همه‌گیری تاج و تخت مانند یک سونامی به سواحل ایالات متحده رسید، احتمالاً اقتصاد ما را برای همیشه نابود کرد و زندگی ما را تغییر داد.

در حالی که برخی افراد همه‌گیری را یک رویداد غیرمنتظره (یک رویداد سیاه و سفید قوی) می‌دانند که مانند یک سونامی که یک بار در طول زندگی اتفاق می‌افتد رخ می‌دهد، همه‌گیری‌ها رخ می‌دهند و باعث ویرانی غیرقابل تصوری می‌شوند.

با توجه به پیشرفت بی امان تغییرات آب و هوایی، همه گیری هایی مانند کووید 19 ممکن است با توزیع گسترده سالانه رایج شوند.

رسانه ها این سوال را مطرح می کنند که چه اقداماتی می توانیم برای کاهش آسیب پذیری خود انجام دهیم؟ او با مواردی برخورد کرد که به شدت تحت تأثیر اپیدمی کرون قرار گرفتند.

3200f639 1d08 449e 8753 276fa7c64f47 خبر خاکستری

کاهش می یابد

تنها راهی که مقامات ایالتی و محلی می توانستند جان افراد را نجات دهند این بود که مردم را در خانه هایشان منزوی کنند. البته اگر خانه داشته باشند!

گزینه‌های مخرب کمتر، مانند آزمایش‌های انبوه و ردیابی بیماری، که در کره جنوبی بسیار موفقیت‌آمیز بوده‌اند، در ایالات متحده به آسانی در دسترس نبوده‌اند، زیرا این کشور برای دهه‌ها بودجه بهداشت عمومی را کاهش داده است.

پرداختن به این امر مستلزم تعهد زیادی است، اما بودجه کافی برای سلامت عمومی باید اولین اولویت در کاهش آسیب پذیری ما در برابر بیماری های همه گیر باشد.

بیکاری گسترده

مانند 22 میلیون آمریکایی که شغل خود را از دست داده اند، احتمالاً از خود می پرسید که چگونه در چند هفته یا حتی ماه های آینده درآمد کسب خواهید کرد. این مبلغ که در حال حاضر درآمد اکثر آمریکایی هاست، کفاف قبوض را نمی دهد.

بسیاری از آمریکایی ها بدون مرخصی، بیماری یا بیمه درمانی به کار در فروشگاه ها و انبارهای مواد غذایی، بیمارستان ها، کارگاه های ساختمانی و سایر مشاغل مهم ادامه می دهند.

بی خانمانی

هزاران نفر در ایالات متحده خانه، قرنطینه، حمام، آشپزخانه و سینک ندارند. در حالی که مردم در پیاده روها می خوابند، امید چندانی به کنترل ویروس کرونا در دراز مدت وجود ندارد.

مسکن مناسب برای حفظ سلامت ضروری است و یک سیاست مسکن مناسب یکی از ویژگی های اساسی هر طرحی برای کاهش آسیب پذیری آمریکایی ها در برابر اپیدمی بعدی است.

وضعیت بیمه

22 میلیون نفری که در جریان بحران سلطنتی بیکار شدند تحت پوشش بیمه قرار نگرفتند و ده ها میلیون کودک آمریکایی بیمه درمانی خود را از دست دادند.

قبل از شیوع کووید، ۱۹ نفر بیمه درمانی خود را از دست داده بودند و تعداد آنها به ۲۷ میلیون نفر رسید. وجود یا عدم وجود بیمه تأثیر بسزایی در تقاضای مردم برای خدمات درمانی دارد، زیرا کسانی که بیمه نیستند توان پرداخت آن را ندارند.

تضمین دسترسی همگانی به مراقبت های بهداشتی با بیمه سلامت تضمین شده، مقرون به صرفه و جامع برای ایجاد تاب آوری در برابر اپیدمی بعدی ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید