بحران سلطنتی فقر، بی عدالتی و بیکاری را تشدید کرد


ساعت: 23:22
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844312

نماینده کارگران ایران در سازمان بین‌المللی کار گفت: بحران تاج و تخت تأثیر مخربی بر دنیای کار گذاشته است که مهم‌ترین آن تشدید فقر، بی‌عدالتی و بیکاری ناشی از زیان ده‌ها میلیون نفر بوده است. از مشاغل.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد یاراحمدیان، نماینده و رئیس شورای کارگری جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سازمان جهانی کار در ژنو، در جمع اعضای هیئت مدیره و نمایندگان کارگران، کارفرمایان و گروه های دولتی، گفت: به نمایندگی از میلیون ها نفر کارگران زحمتکش و خستگی ناپذیر کشورم پیام صلح، دوستی و دوستی مردم سرزمین کهن ایران را بپذیرید.»

بحران تاج و تخت تأثیر مخربی بر دنیای کار گذاشته است که مهمترین آنها تشدید فقر، بی عدالتی، بیکاری ناشی از از دست دادن ده ها میلیون شغل است و گزارش های سازمان بین المللی کار بر آسیب به کشورهای در حال توسعه تاکید دارد. و کشورهای با درآمد متوسط ​​به پایین بسیار شدیدتر بود. این کشورها در طول اپیدمی کرون به دلیل اقتصاد خاکستری غالب، پوشش بهداشتی ناکافی و توسعه ناکافی زیرساخت های سیستم بهداشتی آسیب های اجتماعی و اقتصادی بیشتری را متحمل شدند.

در آغاز همه گیری تاج در کشورم ایران ده ها هزار کارگر بر اثر تحریم نیروهای بزرگ اما غیرمسئول جان خود را از دست دادند اما با تلاش دانشمندان و نخبگان واکسن مناسب تولید شد و پس از واکسیناسیون تعداد بیشتری بیش از هشتاد درصد، این طوفان بیماری فروکش کرد و این بحران کنترل شد.

تاج یک زنگ بیدارباش برای جهانی در سراسر جهان است که در آن امنیت و سلامت هر انسانی به یکدیگر وابسته است، بنابراین من بی تفاوتی و ظلم آشکار برخی از دولت های مسئول را به کشورهای دیگر ارائه می کنم که توسط نهادهای بین المللی مانند سازمان بین المللی مورد سوال و محکومیت قرار گرفته اند. تاریخچه این نهاد بین المللی.

تداوم تبعیض ها، تحریم ها، اصول غیرقانونی، غیرقانونی و غیراخلاقی و انسان دوستانه سازمان جهانی کار علیه کارگران ایرانی که در دو دهه گذشته ادامه داشته است، بی شک تغییری فاحش در اهداف و آرمان های بنیانگذاران این سازمان است. سازمان بین المللی کار امیدواریم در دوره جدید دبیرکلی سازمان بین‌المللی با سیاست‌های سازنده و مسئولانه، کارگران ایرانی بتوانند از خدمات بخش‌های مختلف بهره‌مند شوند.

وی افزود: میلیون‌ها کارگر مهاجر افغانستانی که به دلیل مشکلات موجود در کشورشان به ایران سفر می‌کنند، به دلیل عدم سازماندهی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که امیدواریم با همکاری و مشارکت ادارات مربوطه سازمان جهانی کار و سازمان بین‌المللی کار، این مشکل را به همراه داشته باشد. کنفدراسیون “کارکنان ITUC، ما می توانیم یک کمیته مشترک برای رسیدگی به این مسائل تشکیل دهیم.

در کشورهای توسعه‌یافته و اقتصادهای توسعه‌یافته، خواسته‌های کارگران برای دستمزد بیشتر، رفاه بیشتر، زندگی بهتر و غیره است، در حالی که در کشورهای جنگ‌زده، خواسته‌های کارگران برای ایجاد شغل برای مبارزه با فقر و گرسنگی است. به عبارتی بقا، در این شرایط سخت، همه ما به تناسب و اولویت همه اقدامات خود در راستای عدالت اجتماعی، احقاق حقوق، صلح و امنیت جهانی، نماینده کارگران، کارفرمایان و دولت ها هستیم. وظیفه دولت هایی را که با اهداف استعمار و تفکر هژمونیک با کشورها جنگ می کنند محکوم کنید.

در پایان، با تبریک به آقای گیلبرت اف. هانگبو به عنوان یازدهمین مدیر کل سازمان بین المللی کار، برای ایشان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که تحت رهبری متعهد و مسئولانه ایشان، کارگران در سراسر جهان زندگی آبرومندانه ای داشته باشند.

ما با هم به زندگی شایسته کارگران فکر می کنیم و سپس برنامه ریزی می کنیم و مطمئناً به این آرزو خواهیم رسید. از توجه شما بسیار سپاسگزارم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید