آیت الله نوری همدانی: جامعه ای که گرفتار فقر و جهل و بی عدالتی است هرگز پیشرفت نمی کند/ مردم در شرایط کنونی نیازمند کمک و مراقبت هستند.

آیت الله نوری همدانی: جامعه ای که گرفتار فقر و جهل و بی عدالتی است هرگز پیشرفت نمی کند/ مردم در شرایط کنونی نیازمند کمک و مراقبت هستند.

روز جدید آیت الله حسین نوری همدانی مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب اسلامی پرچمی است که هرگز به زمین نمی خورد، گفت: مردم در شرایط کنونی نیازمند کمک و مراقبت هستند و با هزینه های سنگین و سختی زندگی مواجه هستند، جامعه ای که گرفتار فقر و جهل و بی عدالتی پیشرفت نخواهد کرد. فقر را باید رفاه و جهل را با دانش و دانش جایگزین کرد.

آیت الله حسین نوری همدانی از مرجع تقلید یکی از نیازهای ضروری و مهم تعلیم و تربیت را در کنار تعهد و تخصص نسل جوان برشمرد و گفت: اهل بیت (علیهم السلام) بر تعلیم و تعلم و تعلم و تعلم و تعلم و تعلم و تعلم و تعلم و تعلم و تعلم و تعلم نسل جوان تأکید فراوان داشتند. نسل جوان.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نوری حمدانی، وی در دیدار وزیر آموزش و پرورش افزود: فعالیت های آموزشی و فرهنگی که منجر به توسعه انسانی می شود از همه مسائل اقتصادی، سیاسی و غیره مهمتر است.

وی رسالت انبیا را در راستای تربیت و شکوفایی استعدادها و پرورش و تعالی افراد جامعه عنوان کرد و گفت: برای احیای پایه های اسلام و پیشرفت جامعه باید کمک کرد. از همه امکانات و افراد شایسته.

آیت الله نوری حمدانی در ادامه به تاریخ درخشان اسلام در تمدن سازی اشاره کرد و افزود: ظهور اسلام با پیشرفت علم و تربیت علما و اندیشمندان برجسته همراه بود که منجر به پیدایش تمدن برجسته اسلامی شد.

مرجع تقلید شیعیان پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در احیای تمدن اسلامی می دانند و می افزایند: انقلاب اسلامی پرچمی است که هرگز به زمین نمی خورد. این انقلاب که با قیام امام راحل و همت این مردم به پیروزی رسید، انشاءالله سرآغاز ظهور امام زمان (عج) است.

وی همچنین به عوامل عقب ماندگی جوامع اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشورهای اسلامی به دلیل نفوذ استکبار، خودخواهی و ظلم حاکمان، شاهد عقب ماندگی هستیم که با ظلم و استثمار مردم یا مردم همراه است. کشتن روشنفکرانی چون شیخ فضل الله نوری. باید به خاطر داشته باشیم که دشمنان اسلام در ظلم به ملت ما حد و مرزی نمی شناسند.

آیت الله نوری همدانی همچنین گفت: اسلام بر مبارزه و ریشه کنی سه چیز جهل، فقر و ظلم برای رشد و تعالی جامعه تاکید دارد. اگر به جای این سه، دانش و شعور، رفاه اجتماعی و عدالت عوض شود، شاهد رشد جامعه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مردم در شرایط فعلی نیازمند کمک و مراقبت هستند و با معیشت گران و سختی مواجه هستند، جامعه ای که گرفتار فقر، جهل و بی عدالتی است هرگز پیشرفت نمی کند. فقر را باید رفاه و جهل را با دانش و دانش جایگزین کرد.

آیت الله نوری همدانی افزود: حضرت امیرمؤمنان (ع) در نامه ای به مالک اشتر هنگام اعزام به مصر، مواظب مردم و رسیدگی به مشکلات آنان را اکیداً سفارش و تأکید کردند زیرا این افراد سپری در برابر دشمنان هستند و همیشه در خط هستند و پیشگامان دفاع از اسلام و انقلاب بودند و هستند. اگر شما (مسئولان) به این فرمایش حضرت امیرمومنان (ع) عمل کنید گام بزرگی در پیشرفت کشور برداشته اید.

در ابتدای این جلسه یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام شده توسط وزارت آموزش و پرورش ارائه کرد.

وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به شهر مقدس قم ضمن افتتاح مدرسه ای در این شهر از یادمان شهدای دانش آموزان قم بازدید و با تعدادی از علما دیدار و گفتگو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید