آمیکرون در کمین زندگی کودکان است/افزایش آلودگی کودکان به سویه جدید در جنوب شرق کشور


ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885069

عادی شدن شرایط و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند آتش زیر خاکستر کرونا را روشن کند و در روزهای آینده تعداد بیماران از جمله کودکان را افزایش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، کرونا این روزها افراد زیادی را در سراسر جهان درگیر کرده است. در این میان، مظلوم ترین گروه، کودکانی هستند که با ندانستن علائم و عوارض کرونا در کودکان، آنها را به سمت مرگ سوق می دهند.

کرونا ویروسی است که کودکان، پیر و جوان آن را نمی شناسند و افراد در هر سنی را درگیر می کند. اکثر مردم فکر می کنند که کودکان باید ویروس کرونا را از بزرگسالان بگیرند و نمی توان با بیرون رفتن خود را در معرض خطر قرار داد.

میکرون یک سویه از ویروس SARS-CoV-2 است که باعث کووید-19 می شود. این سویه برای اولین بار در نوامبر 2021 در آفریقای جنوبی شناسایی شد و در اوایل دسامبر 2021 در ایالات متحده یافت شد.

افزایش کودکان مبتلا به سویه آمیکرون نسبت به سویه های قبلی آنقدر واضح است که وزارت بهداشت مهمترین اقدام خود را این بار برای مقابله با اوج جدید افزایش تخت و امکانات بیمارستانی برای کودکان اعلام کرده است.

شیوع Amicron Corona در بین کودکان افزایش یافته است و آنها اغلب به تزریق سرم نیاز دارند زیرا نمی خواهند مایعات بخورند یا بنوشند. اما معمولاً با مشکلات تنفسی سروکار ندارند. وزن آمیکرون تاج در خردسالان سبکتر است و در مقایسه با بزرگسالان نیازی به تنفس مصنوعی ندارند.

برخلاف پیک های قبلی، تعداد کودکان مبتلا به کرونا بیشتر از بزرگسالان است و ظاهراً گروه هدف آمیکرون گروه سنی زیر 12 سال است. زیرا در بین بیماران بستری شده یک نوزاد چند روزه مبتلا به کرونا وجود دارد.

علائم آمیکرون در کودکان عمدتاً عبارتند از: تب، گرفتگی و آبریزش بینی و سرفه که در این اوج به صورت سیاه سرفه (همان سرفه همراه با خراش قفسه سینه) یا کروپ دیده می شود. علائم دیگر شامل بی حالی، ضعف، از دست دادن اشتها، حالت تهوع و استفراغ و گلودرد است.

افزایش شیوع زیر سویه های آمیکرون در کودکان

عبدالوحید شهنوازی رئیس بیمارستان تخصصی کودکان حضرت علی اصغر (ع) زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون 32 کودک مشکوک به ابتلا به کووید 19 در این مرکز بستری شده اند و بر اساس آن با آزمایش های انجام شده، ابتلای 9 کودک به ویروس کرونا تایید شد.

وی افزود: مشکلات گوارشی و تنفسی از شایع ترین علائم کودکان مبتلا به کرونا در این بیمارستان است.

شهنوازی گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در حال افزایش است، به همه هموطنان عزیز توصیه می شود با مراجعه به مراکز واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

رئیس بیمارستان علی اصغر گفت: تزریق دوز یادآوری به افراد واجد شرایط برای رعایت کلیه اقدامات بهداشتی از سوی والدین و عدم حضور در مکان‌های شلوغ و پرتردد خطر ابتلای کودکان به کرونا را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید