دوز اول و دوم واکسیناسیون در استان مرکزی به ترتیب 90 درصد و 80 درصد در آمیکرون در کشور گزارش نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; ظهر امروز جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد تاج و تخت استان گفت: به لطف خدا و تلاش همکاران وضعیت قابل قبولی در استان در خصوص تاج و 3 شهرستان ایجاد شده است. آشتیان، کمیجان «و محله ها زرد شده اند، اما باید پروتکل ها رعایت شود.

وی با اشاره به 580 بازدید از مدارس در هفته گذشته گفت: این تعداد از ابتدای مهرماه به 2 هزار و 147 مورد رسیده است که در 14 مدرسه رعایت پروتکل ها کم بوده است. این در حالی است که در شهرستان‌های فراهان، هنداب و آشتیان، پروتکل‌های بهداشتی باید جدی‌تر در مدارس رعایت شود، زیرا رعایت این پروتکل‌ها در بازدیدها ضعیف گزارش می‌شود.

شهرستان های تفرش و آشتیان بیشترین واکسن را دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: از یک میلیون و 219 هزار نفر جمعیت 12 ساله استان که شامل اتباع خارجی می شود 90 درصد دوز اول و 77 درصد هر دو دوز واکسن شما را دریافت کردند. . اما در آمار سامانه سیب که شامل جمعیت شناور و شهروندان نمی شود، 80.7 درصد جمعیت استان با هر دو دوز واکسن واکسینه شده اند. این در حالی است که شهرستان های تفرش و آشتیان بیشترین واکسن را دریافت کرده اند.

جمالیان تصریح کرد: تفرش با 86.4 درصد، 85.3 درصد آشتیان، زرندیه 84 درصد، فراهان 82 درصد، اراک 81، ساوه 81 درصد، خمین بیش از 80.8 درصد، دلیجان 80.6 درصد، شازند 80.5 درصد، 77.9.5 درصد، کهنداب 77.9.5 درصد. ، 2 درصد درصد و کمیجان با 71.4 درصد واکسیناسیون رتبه اول تا یازدهم را به خود اختصاص داده اند و شهرهایی که کمتر از میانگین استانی هستند نیازمند تلاش بیشتر فرمانداران برای افزایش نرخ واکسیناسیون هستند.

وی افزود: همچنین از بین 77 هزار و 738 دانش آموز 12 تا 18 ساله استان، 92 درصد نوبت اول و 72 درصد هر دو نوبت واکسن را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با وجود فضای نادرست در شبکه های اجتماعی برای افزایش تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب با در دسترس بودن مدارس، لازم به ذکر است که 494 نوجوان مبتلا به این بیماری در شهریورماه امسال به 261 نفر در آبان ماه تنها رسیده است. 43 مورد در آذرماه به ثبت رسیده است که نشان می دهد حضور در مدارس نه تنها باعث افزایش ابتلا به این بیماری در دانش آموزان نشده است، بلکه روند کاهشی را نیز شاهد هستیم.

هیچ موردی از تاج مزمن در استان مرکزی و سراسر کشور گزارش نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا امروز هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس آمیکرون در استان مرکزی و سراسر کشور گزارش نشده است و هرگونه شایعه ای در این زمینه قویا تکذیب شده است.

وی با اشاره به بهبود وضعیت بیماران بستری در بیمارستان های اراک گفت: صبح امروز در بازدید از بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک – تنها مرکز مراقبت های عروقی اراک – تنها 9 بیمار در یک بخش و 3 بیمار در یک بخش بستری بودند. بخش مراقبت های ویژه روند بهبودی بیماران را نشان می دهد و خدا را شکر.

همچنین علیمحمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تشریح وضعیت کرونا استان در هفته دوم و سوم آذرماه، گفت: موارد ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب از 538 مورد در هفته دوم تا 435 مورد در هفته سوم بوده است. میزان بستری در بیمارستان از 59 مورد به 44 مورد و تعداد فوتی ها در هفته سوم از 10 به 16 افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید