88 درصد از مردم استان مرکزی اولین دوز و 73 درصد از دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد تاج و تخت استان با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: 970 نفر دوز واکسن کراون دریافت کردند. همچنین وضعیت شهرها و محلات کمیجان که از نظر واکسیناسیون عقب مانده بودند نسبت به سایر شهرها بهتر بود.

وی با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان افزود: به استثنای شهرستان های اراک و آشتیان، سایر شهرها 100 درصد اولین دوز واکسن تاج دانش آموزان را تزریق کرده اند. همچنین 98 درصد نوبت اول به آشتیان و 87 درصد اراک به 87 درصد نوبت اول تزریق شد که تکمیل آن نیاز به پیگیری جدی تری داشت. خوشبختانه هیچ عارضه ای برای دانش آموزان وجود ندارد و خانواده ها نگران نباشند.

وی با اشاره به عدم واکسیناسیون در بین معلمان و دانش آموزان گفت: متأسفانه شاهدیم که برخی از مدارس پس از بازگشایی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، بنابراین فاصله اجتماعی به درستی رعایت نمی شود و استفاده از ماسک رعایت نمی شود. به طور جدی. این امر منجر به تعطیلی یکی از مدارس شد. با این حال بحمدالله هیچ افزایشی در بیماری عروق کرونر در دانش آموزان وجود ندارد.

جمالیان با بیان اینکه شش نوع واکسن تزریقی در استان وجود دارد، گفت: واکسن های ایرانی برکات، اسپیکوژن و پاستوکوکوس و واکسن های خارجی سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک موجود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به شیوع محدود ویروس آنفلوآنزا در استان گفت: شهرستان های ساوه و اراک به ترتیب بیشترین مبتلایان به این ویروس را دارند و البته سایر شهرها آلودگی بسیار محدودی دارند. یا اصلا گزارشی از آنفولانزا ندارند. لازم به ذکر است گزارشی از آنفولانزای حاد پرندگان در روستاها نداریم.

جمالیان گفت: از ابتدای هفته جاری رنگ تاج استان از نارنجی و قرمز رفته و تجربه نشان می دهد که با بهبود شرایط عادی سازی در مردم شکل می گیرد بنابراین نیاز مبرمی به استفاده رسانه ها وجود دارد. نقاب و فاصله.” تاکید جدی اجتماعی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید