87 درصد مردم استان مرکزی واکسن کرونا دریافت کرده اند / کاهش 34 درصدی موارد مثبت کرونا

ساعت: 18:59
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780159

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

اکرمی گفت: واکسیناسیون استان مرکزی در شرایط قابل قبول و بالاتر از میانگین کشوری است و 87 درصد از مردم این استان تاکنون اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و 53 درصد از شهروندان این استان دریافت کرده اند. دومین دوز واکسن علیه کووید 19.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; بهروز اکرمی معاون سیاسی، اجتماعی و سیاسی استانداری مرکزی امشب در جلسه ستاد مدیریت ویروس کرونا در استان مرکزی گفت: گزارش های رسمی حاکی از آن است که ویروس دلتا پلاس کرونا در برخی کشورها به سرعت گسترش یافته و این موضوع موجی است. نگرانی در ایران از آغاز موج جدیدی ایجاد کرد که اولاً همه باید به تزریق واکسن توجه کنند و ثانیاً رعایت پروتکل های بهداشتی یک اصل مهم است.

وی افزود: در اکثر شهرستان های استان مرکزی شاهد کاهش محسوسی هستیم که ابتدا باید از مردم تشکر کرد و ثانیا نسبت به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی حساس بود.

نماینده سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: واکسیناسیون استان مرکزی در شرایط قابل قبول و بالاتر از میانگین کشوری است و 87 درصد مردم این استان اولین دوز واکسن تاج را دریافت کردند. 53 درصد از شهروندان این استان نوبت دوم واکسن کووید را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به هدف مورد نظر یعنی واکسیناسیون 95 درصدی شهرها باید در دستور کار مدیران و روسای شبکه های بهداشت شهری و سه مدیر و سه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها قرار گیرد که 95 درصد مردم آن در شهرستان‌های تحت مسئولیت خود تا هفته آینده در برابر این بیماری هستند. «کووید ۱۹ در جلسه هیئت مدیره و ستاد مدیریت تاج و تخت واکسینه می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: با استفاده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی می توان به هدف گذاری 95 درصدی در استان دست یافت و از این رو امیدواریم با استفاده از این طرح موثر و نوآورانه استان مرکزی بتواند رتبه نخست را در پیش بگیرد. واکسیناسیون 95 درصدی این بیماری تقدیم به کشور.

وی گفت: باید یک مرکز مشاوره راه اندازی کنیم تا برخی از افرادی که هنوز واکسن را دریافت نکرده اند را متقاعد کنیم که باید توسط مراکز درمانی پیگیری شود.

اکرمی با اشاره به اثربخشی واکسن کراون در کاهش مرگ و میر گفت: متاسفانه طبق اطلاعات و گزارش های موجود، اکثر افرادی که بر اثر واکسن تاج جان خود را از دست می دهند، افرادی هستند که واکسن کووید 19 دریافت نکرده اند و امیدواریم واکسن تزریق خواهد شد.» کاهش آسیب های ناشی از این بیماری باید در دستور کار همه شهروندان باشد.

وی افزود: در استان مرکزی شاهد کاهش 34 درصدی موارد مثبت کرونا هستیم و تعداد مبتلایان مثبت به این ویروس از 2886 مورد در هفته چهارم مهرماه به 1891 مورد در هفته اول کاهش یافته است. ماه نوامبر.”

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: در گذشته اعلام شده بود که بازگشایی مدارس و دانشگاه های استان مرکزی بر اساس مصوبات ستاد ملی تاج و تخت انجام می شود و مصوبات این ستاد معیارهای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

وی خاطرنشان کرد: آیین 13 آبان به دلیل رنگ آمیزی تاج به صورت تجمع فضای باز و بر اساس پروتکل های بر اساس مصوبات ستاد ملی تاج در استان مرکزی برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید