گروه های نخبگان باید در حل مشکلات نقش اساسی داشته باشند/مردم باید رهبران اداره کشور باشند

وی افزود: ای کاش نهضت مسکن یا جهش ملی مسکن را از مسکن روستایی شروع کنیم، اینجا باید اصلاح شود زیرا اگر روستاها تقویت شود، شهری با توسعه پایدار خواهیم داشت.

استاندار قزوین تصریح کرد: در دهه اخیر بی توجهی های جدی و گسترده ای در روستاها صورت گرفته است، بنابراین باید در نگاه و راهبردهای خود تغییری داشته باشیم و جهت گیری هایی را که ما را از حقیقت نهضت اسلامی دور کرده اصلاح کنیم. سیستم.

وی تصریح کرد: بر اساس فصل سوم سند تحول قدرت مردمی که از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شد، در نظر داریم برای جبران کاستی ها و مشکلات به وجود آمده در این سال ها، یک حرکت گسترده مردمی را آغاز کنیم و به همین منظور، اقدام کنیم. صحبت کردن و نگاه کردن – از نزدیک ضروری است.

وی توضیح داد: من فکر می کنم در این دولت دهستان یکی از اولویت هاست، یعنی اگر شعار اقتدار مردم را بدهیم تجمع این روستاها است، اگر این نگاه اصلاح شود قدرت مردم می شود. تشکیل شده است و برای این منظور باید از همه لحاظ و همه اجزای حکومتی از سطح منطقه به بالا باشیم

افراد در دولت افرادی هستند که کشور را اداره می کنند

کاظمی تصریح کرد: بر اساس سند تحول دولت باید از رویکرد خطی و تدریجی به رویکرد تحول آفرین و جهشی در الگوی حکومت داری مردمی برویم. همچنین به جای برخورد فقط با مفسدان، باید منابع فساد را شناسایی و حذف کنیم و در این راستا همه مولفه های حکومتی باید چنین رویکردی داشته باشند و به جای برخورد با عوامل و آثار، علت را تفکیک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس سند تحول دولت باید از مشتری مداری مردم در نگاه دولت به میدان مردم در اداره کشور حرکت کنیم، افزود: امروز میدان میدان نبرد اقتصادی است و جبران و ساختن مشکلات و معضلات و ولسوالی باید اولین راه باشد تا در دست مردم باشد، لذا دولت اصرار دارد که مردم در اداره کشور مسئول باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کارشناسی یک نقطه ضعف داریم و سال ها به یک سازمان یا یک مرکز در مجلس تکیه می کنیم که هر کدام ظرفیت و حجم مشکلات و مسائل کشور را دارند. امروزه با ظرفیت این مراکز و سازمان ها و دستگاه های کارشناسی که در نهادهای مختلف کشور وجود دارد، منسجم نیست و باید در حل مشکلات به سراغ گروه های نخبه و نهادهای مردمی برویم.

کاظمی تصریح کرد: بر اساس سند تحول دولت، باید از سیاست خارجی صرفاً مبتنی بر روابط بین الملل و جغرافیای سیاسی به سمت سیاست خارجی همه جانبه با تاکید بر سیاست خارجی مبتنی بر جغرافیای فرهنگی به ویژه حوزه تمدنی انقلاب اسلامی حرکت کنیم. اینها پیچش های دگرگونی عمده ای هستند که دولت تغییر سند را دنبال می کند.

وی بیان کرد: معتقدم این تغییر جهت و نگاه باید از زنجیره روستاها و آبادی ها شروع شود تا ارکان اصلی کشور در کنار هم بتوانیم مشکلات و مصیبت های به جا مانده از دهه 90 را حل کنیم.

ما یک دهه از اقتصاد سایه را پشت سر گذاشتیم

استاندار قزوین گفت: باید بپذیریم که یک دهه اقتصاد ما سیاه بوده است زیرا قرار بود در برنامه ششم به رشد 8 درصدی برسیم که منهای یک درصد بود، بهره وری سه درصد بود اما منفی بود. درآمد سرانه مردم قرار بود 7 درصد باشد که دو درصد است، کاهش یافت، تورم که قرار بود 9 درصد باشد در دهه گذشته به طور متوسط ​​بین 30 تا 40 درصد بوده و اشتغال 900000 نفر در یک دهه گذشته است. سال نیز پایین آمد.

وی تصریح کرد: می توانستیم دهه 90 را که دهه تحریم اقتصادی بود، مانند جنگ به دهه گشایش تبدیل کنیم.

کاظمی تاکید کرد: امروز دستگاه امنیتی اطلاعاتی نظام اسلامی یکی از بهترین و قدرتمندترین دستگاه های امنیتی اطلاعاتی دنیاست که از تحریم ها و مشکلات بیرون آمده است.

وی تصریح کرد: در مجموع مردم ایران اسلامی در همه جا به اوج افتخاری رسیدند، از بستر مشکلات و موانع بودند و می شد دهه 90 را به دهه اکتشافات بزرگ اقتصادی تبدیل کرد، اما متاسفانه ادبیات «ما می توانیم» دهه 60 که امام از اول انقلاب به ما یاد می دادند، تبدیل به «نمی توانیم» شد و حل مشکلات کشور را به آمریکا و اروپا گره زدیم که هیچ کدام نتیجه نداد.

این مقام مسئول تصریح کرد: معتقدیم در قرن جدید بر مشکلات دهه 90 فائق آمده و گام های اساسی و مهم تری در جهت رفع مشکلات مردم و رشد و پیشرفت همه جانبه بر سر سختی ها برداریم و در این راستا این نقطه اتکای ظرفیت ماست. از مردم چیزی است که می توان از آن برای انجام کارهای بزرگ استفاده کرد و آنچه را که نمی توانیم به آنچه می توانیم تبدیل کنیم.

بالاخره گفت: هر وقت با مردم کاری کرده ایم و به ظرفیت مردم و محیط خود توجه کرده ایم، گشایش های بزرگی رخ داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید