ایرانیان داخل و خارج از کشور باید در رونق اقتصادی نقش داشته باشند

وی با مرور خاطرات خود از دوران جنگ گفت: امام راحل در دهه 60 دفاع مقدس را اولویت کشور می دانند و رهبر معظم انقلاب نیز مسائل اقتصادی را یکی از مهمترین مسائل امروز کشور می دانند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: هر ایرانی مقیم خارج یا داخل مرزهای کشور باید در رونق اقتصادی کشور نقش داشته باشد و هر قطره آن برای رونق اقتصادی کشور موثر خواهد بود.

رضایی با تاکید بر اینکه اقتصاد ملی متاثر از اقتصاد شهری است، گفت: در نظام سرمایه گذاری بازار، بازار نسبت به دولت برتری دارد و در جوامع غربی که از این تفکر اقتصادی پیروی می کنند، پیشرفت اقتصادی تدریجی است، البته در برخی از شرق ها. کشورهای آسیایی، دولت نسبت به بازار مزیت دارد.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی ادامه داد: مدل های مختلفی را در دوره های مختلف تلفیق کرده ایم اما هنوز نتوانسته ایم به یک نقشه راه درست و منطقی برای ادامه پیشرفت دست پیدا کنیم.

وی یافتن الگوهای موثر برای توسعه اقتصادی را یکی از ماموریت های اصلی دولت برشمرد و گفت: ادغام اقتصاد شهری با اقتصاد ملی یکی از راهکارهای توسعه شتابان اقتصادی است.

رضایی در بخشی دیگر از سخنان خود به ظرفیت ارزشمند شیراز اشاره کرد و افزود: استان فارس در حوزه فناوری اطلاعات و الکترونیک دارای سوابق درخشانی است و دارای ظرفیت های ارزشمند بهداشتی و گردشگری است که می توان از آن برای درآمدزایی چند میلیارد دلاری استفاده کرد.

وی افزود: نگرانی های امنیت غذایی یکی از چالش های اصلی در سال های آینده است. غذا چرخید.

وی گفت: بر اساس کشاورزی سنتی، نمی توان بر بحران های مدرن فائق آمد و باید با راهکارهای جدید و فناوری های جدید، تهدیدات را برطرف کرد.

وی از مدیران ارشد شهری خواست به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کنند و در حوزه امنیت سرمایه گذاری فعال و کارآمدتر باشند.

به گفته رضایی؛ استفاده از رویکردهای دانش بنیان نقش موثری در مدیریت چالش های شهری و ملی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید