عارف: با شعار نمی توان کشور را اداره کرد/ سردرگمی و بی برنامگی در اداره کشور وجود دارد/ شرایط فعلی بنا به خواست مردم تغییر می کند

عارف: اصلاحات نیازمند تحول اساسی است

روز جدید : رئیس بنیاد نادژدای ایرانیان گفت: قطعا در جریان اصلاحات نیازمند تحول اساسی هستیم.

محمدرضا عارف، یکی از اعضای هیئت مدیره بنیاد امید ایرانیان، گفت: بنیاد امید ایرانیان آمادگی دارد تا از تمام ظرفیت کارگروه های مختلف خود برای خدمت به مدیران جامعه استفاده کند تا به حکمرانی خوب در کشور دست یابد، اما در حال حاضر ، نیاز به استفاده از ظرفیت فکری نخبگان در اداره کشور است.

وی بر لزوم راه اندازی اتاق فکر بنیاد ایرانی تاکید کرد و از اعضای هیات مدیره بنیاد خواست تا اتاق فکر را با محوریت جوانان نخبه راه اندازی کنند.

عضو شورای تشخیص مصلحت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به شرایط کنونی کشور و ابراز تأسف از احساس یأس و ناامیدی در اقشار مختلف جامعه گفت: در دوره های مختلف پس از انقلاب اسلامی بحران ها و شرایط سخت ما بودیم، اما هنر گفتمان اصلاح طلبی حضور و مسئولیت پذیری در شرایط سخت است و خوشبختانه نتایج جریان اصلاحات با وجود کشتارهای فراوان جریان مخالف، نشان از نفوذ در عرصه های مختلف جامعه دارد. .

وی با یادآوری چگونگی بازگشایی دانشگاه ها در دهه 60 گفت: در زمانی که می خواستیم دانشگاه ها را در حدود دو سال بازگشایی کنیم، با مقاومت زیادی مواجه شدیم، اما ایستادگی در این شرایط سخت و هشدار نسبت به عواقب ادامه تعطیلی. دانشگاه‌ها برای کشور مسئولان، نهاد دانشگاه فعالیت خود را از سر گرفت و اگر رویه و پیگیری ما نبود، تعطیلی دانشگاه‌ها می‌توانست برای مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کند.

عارف با تاکید بر اینکه گفتمان اصلاح گفتمان در حال خروج از بن بست است، خاطرنشان کرد: شخصا وضعیت کنونی کشور را به احترام ملت شریف ایران نمی دانم و متاسفانه نمی توان کشور را با شعار اداره کرد. شیوه حکومت عواقب نامطلوبی برای کشور دارد.

رئیس بنیاد نادژدای ایرانیان با اشاره به وضعیت کنونی جریان اصلاحات گفت: قطعاً در جریان اصلاحات نیازمند تحول اساسی هستیم و برای ایجاد این تحول، همه احزاب، گروه ها و افراد تأثیرگذار در این جریان باید برنامه ریزی کنند. با دقت و متناسب با شرایط جامعه، علیرغم همه محدودیت هایی که برای این حرکت ایجاد کرده اند، باید حضور فعال و موثری در بستر جامعه داشته باشد، زیرا شرایط کنونی یقیناً بنا به خواست مردم تغییر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید