سردرگمی و سردرگمی عاشقان حسینی پشت درهای اداره گذرنامه


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893251

روز گذشته 5 مرکز در تهران برای تمدید گذرنامه در نظر گرفته شد تا هماهنگی های لازم برای صدور گذرنامه انجام شود اما به نظر می رسد با سیل عظیمی از مردم مواجه شده و باعث سردرگمی عاشقان حسینی شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تنها 20 روز تا مراسم باشکوه باقی مانده است حسینی اربعین و زائران سعی می کنند ترتیب رفتن را بدهند. متاسفانه برخی از زائران برای تمدید گذرنامه با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند چرا که تنها 5 مرکز در تهران در نظر گرفته شده است.

باید بگویم؛ برای انجام زیارت اربعین راه های مختلفی از جمله هوایی و زمینی وجود دارد و بیش از 95 درصد زائران از طریق زمینی و پایانه های مرزی به عراق می روند. مرز مهران شلوغ ترین مرز خروجی زائران اربعین است و بسیاری از عاشقان حسینی از طریق مرز مهران که به کربلا و نجف نزدیکتر است وارد عراق می شوند. به آن دلیل جایگاه اربعین و مسئولان تمامی امکانات را برای استقبال از زائران آماده کرده اندرادر واقع تمام مرزهای منتهی به عراق پوشیده شده است تا زائران بتوانند به راحتی تردد کنند.

در اربعین پیش رو با افزایش 4 برابری روبرو هستیم که نشان می دهد عاشقان حسینی که به دلیل محدودیت ها نتوانستند در ایام کرونا شرکت کنند، اکنون مشتاق حضور هستند.


افزایش 4 برابری تعداد پاسپورت در سال جاری نسبت به سال گذشته

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از افزایش 400 درصدی یا 4 برابری گذرنامه های صادر شده در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: نسبت به سال 2018 در صدور گذرنامه 82 درصد رشد داشته ایم. بیشترین زائر را داشت..


صدور کارت ویژه اربعین از دیروز در سراسر کشور

سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجه با اشاره به تمدید گذرنامه در مراکز گذرنامه در سراسر کشور گفت: گذرنامه هایی با اعتبار کمتر از شش ماه و همچنین گذرنامه های منقضی که پس از تاریخ 15 شهریور 1390 صادر شده است. هنوز جایگزین نشده اند. هیچ اقدامی تنها برای سفر اربعین به عراق و عتبات عالیات رایگان تمدید نخواهد شد.

به گفته سردار علی ذوالقدری، گذرنامه ویژه اربعین از روز گذشته آزاد شده و متقاضیان می توانند با یک دهم هزینه گذرنامه بین المللی، گذرنامه ویژه اربعین را که فقط برای سفر اربعین به عراق معتبر است، دریافت کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجه با اشاره به اینکه 5 مرکز در تهران اقدام به تمدید گذرنامه می کنند، گفت: ستارخان، مرکز پلیس گذرنامه تهران در خیابان های کوه نور، شهرری، ورامین و شهریار نیز اقدام به تمدید گذرنامه می کنند.


گذرنامه را در مرز تمدید نمی کنیم

وی اعتبار درج شده در این دسته از گذرنامه ها را فقط برای سفر اربعین عنوان کرد و تصریح کرد: برای تمدید گذرنامه های منقضی شده با اعتبار کمتر از 6 ماه باید به مراکز صدور گذرنامه شهرستان یا استان مراجعه و تا حد امکان بدانند. عدم تمدید گذرنامه.

وی گفت: پس از مراجعه متقاضیان به مراکز گذرنامه، اطلاعات در سامانه به روز شده و سپس مهر پلیس برای تمدید روی آن درج می شود.

باید بگویم؛ از دیروز سیل متقاضیان گذرنامه به مراکز سرازیر شد و هیاهو و هیاهوی مردم را به پا کرد. توزیع 5 مرکز تمدید گذرنامه در شهر حدود 10 میلیونی کار را برای عاشقان حسینی سخت کرد.

ضمن اینکه شروع فروش بلیط هواپیما دقیقا دو تا سه روز قبل از سفر، شروع صدور گذرنامه موقت دقیقا یک هفته قبل از سفر مردم را دچار استرس و نگرانی کرد.

با توجه به اینکه امسال میلیون ها عاشق حسینی پس از 2 سال محرومیت از زیارت اربعین در انتظار عزیمت به این سفر معنوی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید