اقدامات پیشگیری از پیک سویه آمیکرون و نگهداری دارو در مازندران


ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807107

روحل سلگی گفت: با پیگیری های انجام شده؛ اقدامات لازم برای جلوگیری از پیک سویه آمیکرون و نگهداری دارو در مازندران انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، روح اله سلگی صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان مازندران با بیان اینکه آمار بیماری های عروق کرونر قلب در استان مازندران رو به افزایش است و باید هماهنگی های بیشتری بین دستگاه های اجرایی متولی انجام شود، گفت: ; اقدامات لازم برای جلوگیری از پیک سویه ایمیکرون و نگهداری دارو انجام شده است و انتظار داریم صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهیه محتوای آموزشی مبارزه با تاج اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: سامانه پاسخگویی به منظور سهولت در اعلام آمادگی مددجویان کرونا و سپاه کربلا از استان مازندران برای اجرای با قدرت طرح شهید سلیمانی طراحی شده است و انتظار داریم این مهم با جدیت بیشتری از سوی دستگاه های متولی برخورد شود.

سلگی گفت: تعطیلی مدارس از سوی ستاد کل کشور ممنوع است و نباید به این موضوع اهمیت داد که بیماری عروق کرونر قلب باید با محدودیت کنترل شود و نهادهای فرهنگی دانشگاه محور می توانند در فرهنگ سازی نقش موثری داشته باشند نه پروتکل ها. . بهداشت بیشتری داشته باشید.

وی بیان کرد: تمامی تلاش‌های حاکمیتی استان در برابر ولیعهد باید بر اساس رویکرد کلان سیاسی دولت سیزدهم در خصوص واکسیناسیون باشد که تحولی اساسی در نجات جان افراد از تزریق 130 میلیون واکسن در کشور بود. کارگزاران دولتی در سطح استانی و شهرستانی باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند و از همه امکانات خود برای حداکثر واکسیناسیون در مازندران استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران یادآور شد: نوروز 1401 نباید پس از ولیعهد مورد توجه مردم قرار گیرد تا شاهد سیل گردشگران در استان باشیم، بنابراین از امروز باید به این موضوع توجه کنیم و ستاد نوروزی تشکیل شود. وزارت بهداشت نیاز به کمک های مختلف به زیرساخت های درمانی استان مازندران دارد و مکاتبات و پیگیری های لازم انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان را نگران کننده توصیف کرد و گفت: میزان مراجعه سرپایی بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب، بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر قلب. در حال افزایش است شیب بسیار تند.

کاسم اویس با بیان اینکه تصور نادرستی در جامعه درباره سویه اومیکرون و کم خطر بودن این جهش وجود دارد، افزود: یعنی تعداد بیماران بستری تا 2.5 برابر افزایش می یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کودکان به عنوان آسیب پذیرترین گروه در مقابل امیکرون یاد کرد و افزود: سویه Omicron بیشتر کودکان زیر 12 سال را هدف قرار می دهد و در حال حاضر کودکان مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های مازندران بستری هستند. روند صعودی دارد.

اوس با ابراز نگرانی از افزایش تعداد بیماران بدحال طی هفته گذشته گفت: تعداد بیماران بدحال در کرون و بخش مراقبت های ویژه از 99 به 153 در یک هفته افزایش یافته است که نشان می دهد “افکار عمومی” امن نیست

اوس گفت که فرضیه نادرست کم خطر Omicron باعث شده است که مردم از پروتکل های بهداشتی فاصله بگیرند.

وی تنها راه برون رفت مازندران از شرایط قرمز کرونر را رعایت پروتکل ها و تزریق نوبت سوم واکسن دانست و افزود: استفاده از ماسک تا 80 درصد از شیوع سویه Omicron جلوگیری می کند و هم اکنون با توجه به افزایش قرمز شهرها. در استان که مردم حتماً ماسک بزنند و از برگزاری هرگونه تجمع خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار قرنطینه در زمان ابتلا به ویروس امیکرون شد و گفت: قرنطینه یک امر فردی است اما توصیه کلی ما این است که افراد مبتلا به این بیماری در منزل قرنطینه شوند و در خدمات عمومی حضور پیدا نکنند. برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس.

اویس با اشاره به محدودیت‌های کرونایی که پس از افزایش شهرهای قرمز وجود دارد، گفت: مدارس و دانشگاه‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی غایب هستند و سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی کاملاً تعطیل هستند و رستوران‌ها فقط در خارج از خانه حق ارائه خدمات دارند.

رئیس مرکز بهداشت مازندران با بیان اینکه مازندران حدود 25 درصد از دوز هدف سومین نوبت واکسیناسیون را تشکیل می دهد، گفت: حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر در مازندران مشمول دریافت نوبت سوم واکسن کراون هستند. در حال حاضر 45 درصد از این افراد در مقایسه با آنها این دوز را تزریق کردند تا به ما یادآوری کنند که با این ارقام نمی توان با Omicron مبارزه کرد.

اویس افزود: با وجود استقبال از دوز اول و دوم واکسن تاج، مردم علاقه چندانی به دوز سوم تاج نشان نداده اند و اگر نوبت سوم واکسن تاج در مازندران در هفته های آینده به 80 درصد نرسد موج ششم خواهد بود. تاج ممکن است همان موج پنجم تاج باشد، تمام بیمارستان های استان را شامل می شود و آن را پر از بیماران کرونری می کند.

وی در خصوص افزایش بستری شدن کودکان زیر 12 سال در بیمارستان بر واکسیناسیون این گروه سنی تاکید کرد و گفت: مازندران حدود 111 هزار کودک 9 تا 12 ساله دارد که در حال حاضر تنها 15 درصد از این گروه واکسینه شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بازگشت قرمز کرون به استان ناشی از پرهیز از واکسیناسیون و عادی سازی آن است که در صورت ادامه این روند، مازندران می تواند قرمز شود و محدودیت های کرون افزایش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید