رتبه 5 کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستان های عروق کرونر/ آخرین اقدامات نگهداری دارو در ایام عید اعلام شد.


ساعت: 17:44
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813107

ساعاتی پیش از تشکیل جلسه ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، آخرین اقدامات برای نگهداری داروها مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم برنامه ریزی اعیاد و تزریق واکسن در مبادی ورودی شهرها گفت: از برگزاری جلسات و تجمعات خودداری شود. اجتناب شود. برای خداحافظی و حضور باید ادامه یابد. “هنوز وجود دارد.

گلم نژاد به چالش هایی مانند خرید در مراکز تجاری و همچنین عدم استفاده از ماسک اشاره کرد و گفت: مردم از دوز سوم استقبال نکردند. کمپین هایی علیه واکسن ها در کشورهای مختلف مانند ایالات متحده وجود دارد. این مشکل در ایران وجود دارد، اما این مشکل را بیشتر می‌کند.»

وی افزود: عادی سازی باید جدی گرفته شود و از تجمعات توسط نهادهای مسئول جلوگیری شود.

گلم نژاد به کنترل هوشمند کرون ها اشاره کرد و گفت: زمانی که فردی در جامعه مبتلا می شود افراد زیادی را مبتلا می کند بنابراین باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

معاون بانشی به 1485 مورد ویزیت پزشکی و 25 مراجعه به قوه قضائیه و 10 پلمب اشاره کرد و گفت: پیک های قبلی تا 39 مورد در هفته فوت می کردند، اما امیدواریم این تعداد بیشتر از 12 مورد فوت از طریق پیک های جدید نباشد.

وی به انصراف دانش آموزان مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب و رتبه 4 اشاره کرد و گفت: تعطیلی مدارس کمک زیادی به کاهش بیماری عروق کرونر در دانش آموزان کرده است.

بنشی تأثیر واکسن ها را کاهش مرگ و میر در بین جوانان و افزایش مرگ و میر از 57 نفر به بیش از 75 نفر دانست و گفت: باید از فضاهای باز برای مهمانان نوروزی برای کنترل این بیماری استفاده شود.

طالبی پور گفت: تعدادی از مسافران در حال مهاجرت به روستا هستند. در ستاد استانی و شهرستانی خدمات گردشگری برای این موضوع وجود دارد. در ایام نوروز ماندن و زندگی در فضای باز سخت خواهد بود.»

رئیس میراث فرهنگی استان گفت: هر تصمیمی از سوی ستاد سفرهای کشوری اتخاذ شود، تابع آن خواهیم بود.

مدیرکل سیاسی استانداری با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: روند بستری شدن در بیمارستان کند می شود اما در کشور در رتبه 5 هستیم.

هاشمی نگرانی در مورد برخی داروها و نگهداری این واکسن را به عنوان تجهیزات حفاظتی کادر پزشکی عنوان کرد و گفت: حدود 4 تا 9 درصد از مسئولان دولتی واکسینه نشده اند و مدیران دستگاه ها وظیفه دارند از ورود کارگران غیر واکسن جلوگیری کنند. واکسینه شده جلوگیری شود.

وی به تزریق نوبت سوم واکسن و دسترسی به استفاده از آن اشاره کرد و گفت: از مردم می خواهیم از تجمعاتی که به سلامت انسان آسیب می زند جلوگیری کنند.

هاشمی دستگاه های متولی باید برای ایام نوروز و سفر مهیا کنند.رئیس آموزش و پرورش به تعطیلی مهدکودک ها و پیش دبستانی ها تا پایان هفته جاری اشاره کرد و ادامه تعطیلی مدارس را به آموزش و پرورش آسیب رساند.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید