شکایت اهالی روستای «رودریش» شهرستان کهگیلویه به دلیل نداشتن راه ارتباطی/ مسئولان باید دیدی به این منطقه داشته باشند.


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817756

اهالی روستای رودریش از عدم ارتباط مناسب با کارکنان شهرستان کهگیلویه گلایه دارند و خواستار تعیین تکلیف راه ارتباطی این روستا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبحگاهی راه ارتباطی مناسبی برای نیازهای اولیه مردم برای اقامت در روستاها وجود دارد اما برخی روستاهای شهرستان کهگیلویه از راه روستایی مناسب محروم هستند.

اهالی روستای رودریش در گفتگو با این پایگاه خبری از نبود ارتباط مناسب از سوی مسئولین شهرستان و بخشداری گلایه دارند و خواستار تخصیص مسیر ارتباطی این روستا شدند.

روستای رودریش در دیشموک در 45 کیلومتری شهر دیشموک مرکز این بخش و 150 کیلومتری شهر دهدشت شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. در این روستا 75 خانوار با بیش از 400 نفر زندگی می کنند که شغل آنها کشاورزی و دامداری است.


e2de60e6 9582 4e8a 8784 c46b7aafc91b خبر خاکستری

یکی از اهالی این روستا در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس گفت: منطقه محروم است و هیچکس نمی تواند به او کمک کند و در اولین برف و باران به دلیل نبود جاده مناسب ارتباط روستا با بخشداری و شهرستان کهگیلویه تا پایان فصل بارانی قطع خواهد شد.

وی افزود: اگر فردی به دلیل عدم دسترسی در این روستا مریض شد باید فقط با اورژانس هوایی منتقل شود و در اکثر موارد این بالگرد به بهانه های مختلف حضور نخواهد داشت و انتظار داریم کارکنان به ما و در سعی می کنند مشکلات را حل کنند.

یکی دیگر از اهالی این روستا با اشاره به اینکه همه ما در بخشداری، بخشداری و ادارات خدمات رسان بوده ایم، گفت: تاکنون کاری در این مسیر ارتباطی انجام نشده است و اهالی آن این کار را انجام می دهند. دیگر مهاجرت نکنیم


afab2d4e 2163 4132 b662 f8b81e9b5a22 خبر خاکستری

وی همچنین به مشکل تنها مدرسه روستایی اشاره کرد و افزود: در این روستا دبیرستان وجود ندارد و دانش آموزان دیگر تا ششم ابتدایی درس نمی خوانند و ترک تحصیل می کنند.

این اهالی روستا گفت: دبستان نیز فاقد هرگونه امکانات است و به دلیل بسته بودن راه ارتباطی و عدم دسترسی به روستا مدرسه ماه هاست که بدون معلم بوده و دانش آموزان مجبورند دروس خود را از فضای مجازی دنبال کنند. . اینترنت ضعیف هم امکان پذیر نیست.

رئیس راهداری کهگیلویه در خصوص راه ارتباطی این روستا گفت: روستاهای رودریش، عجم و میدان که بیش از 50 کیلومتر با قطعه دیشموک فاصله دارند در هنگام بارندگی به وجود آمده و راه ارتباطی را با مرکز شهر قطع می کنند. استان

دیانتی افزود: در خصوص این راه های ارتباطی یک سری مطالعات با همکاری مسئولان ذیربط استانداری انقلابی، نماینده مجلس، مدیرکل راهداری انجام شده و به دنبال تامین اعتبار هستیم.

وی تصریح کرد: با اعطای وام عملیات راهداری این سه روستا انجام می شود تا اهالی به مرکز محله خود دسترسی آسان داشته باشند.

به نظر می رسد مردم روستای رودریچ باید در این وضعیت اسفناک به زندگی خود ادامه دهند تا مشخص شود مسئولان مربوطه چه زمانی می توانند خدمات رسانی کنند و مشکلات مردم منطقه را حل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید